Sorgearbete

Det är löjligt men jag sörjer faktiskt mitt jobb.
Jag är ju inte ensam att sörja just nu och jag vet inte om det känns bättre eller sämre, faktiskt. Jag tror att det känns sämre, nu när jag tänkt efter lite.
Tillbringade halva söndagsnatten med att fila på min CV för att den skulle passa med ett jobb i Göteborg. Jag är inget vidare på sådant. Idéer har jag ju men formuleringarna blir kass.

Det känns lite som förra året när morsan dog. Fast bara en microskopisk promille av det. Det är ett arbete som jag måste gå igenom och det känns som sk-t!

Hjalmar var trött efter söndagens alla kalas i går. Vi var iväg och handlade och fixade den sista födelsedagspresenten.
Det blev en legosats. Vi får se vad han gillar det.



Han somnade naturligtvis i bilen och med tanke på hans humör innan så var det en bra idé. Jag reviderade det bra med den idén senare när han inte hade somnat trots att klockan var över 9 på kvällen.
I dag var han ju helt slut igen stackaren. Men dom skulle på teater i Göteborg och det ville han ju inte missa så klart. Bara bussresan är ju värd att gå upp för.

Vi har en telegubbe här just nu som skall kolla vårt trilskandes bredband. Som tur är så hittar han faktiskt något. Det känns bra att få det fixat. Han kommer väl visserligen inte fixa det just nu. Men efter ett år med 100 avbrott varje dag så känns varje förbättring som ett stort hurra.

Eländigt väder i dag. Hundarna står ute och väntar på mej. Men jag avvaktar tills telegubben åkt härifrån. 6 lyckliga Border Collies i famnen kanske får honom att kapa bredbandet i stället för att laga det.
Med tanke på beslutsamheten i regnandet så kan det vara lika bra faktiskt ... Dom får vänta ett tag.


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Janne på Sjökullen

Hej Sanna!

Jag ser att du ska skriva en curriculum vitae(CV) ordet är ju på latin och betyder livsström. Du tycks ha svårt att formulera dig, jag har kanske ett hjälpmedel som Du kan få av mig, jag fick av Trygghetsrådet ett häfte som ger väldigt bra info. om vad som är viktigt i en ansökan. Som du vet så har ju gubben gått i pension, så jag tror inte jag kommer att ha användning för det mer. Hör av dig om Du har intresse. MVH Janne

2008-11-18 @ 13:06:49
Postat av: Sanna

Tjenna Janne!



Vill gärna ha ditt häfte! Jag kan låna det och kopiera det om du kanske vill ha det till någon utav döttrarna?

Jag skall prata med Peter om han kan ta med det. Han skall hit och köra gödsel på torsdag.



Ha det!



Sanna

2008-11-18 @ 13:15:52
Postat av: Janne

Hej igen !!

Du får den av mig, döttrarna har så vitt jag förstår i dagsläget bra jobb. Jag tror att Du kommer att få god användning för den och skulle intresse komma fram, så vet jag ju att Du har den.

Carpe Diem



Janne

2008-11-18 @ 14:46:25
Postat av: Sanna

Himla bra Janne!



Jag hoppas att Peter eller Lena kan plocka upp den på vägen ner i morgon.



Tack!



Ha det!

2008-11-19 @ 15:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0