Trött

Igår var jag på symöte. Attans var roligt det var. Det var många härliga gapskratt som ramlade in. Det är så skönt när det finns ett ställe som är bortkopplat från jobb och elände.
Nästa gång så skall vi vara här. Det är full fart dom närmaste veckorna med födelsedag, barnkalas, släktkalas och så symöte ett tag därefter.

Mycket städande blir det ...



Det är ju inte riktigt min grej här i livet. Att städa ...
Jag känner hur det förtränger mitt riktiga jag ;)

Men nu skall det planeras för barnkalas och det skall städas. Vad jag än tycker om eländet.

I dag kommer Bonde söker fru. Jag har för första gången någonsin faktiskt tittat på eländet och omeddelbart fastnat för det. Tyvärr så är den enda vettiga och riktigt trevliga killen bög. Men man kan ju inte få allt. Det är roligt att titta på i allafall.
Det är ju faktiskt det enda jag tittar på på tv just nu. Ibland orkar jag titta på oskyldigt dömd som kommer efteråt. Men oftast så somnar jag när vi är halvvägs.

Lilleman blev asförbannad på att jag tvättat hans kläder. Han ville göra det själv. Han ville bara att jag skulle bära ner dom åt honom så fixar han resten. *Jösses* 
Det måste vara något väldigt snabbt övergående. Jag minns inte att jag någonsin varit intresserad utav tvättmaskinen.

Han ville också slänga några leksaker som han inte leker med. Alla dockor med tillbehör och alla gamla kökssaker åkte ner i en låda och upp på vinden. Slänga leksaker?
Jag tror inte att dom hade kunnat tvinga mej under tortyr att slänga leksaker. Hur trasiga dom än var.


Varifrån kom nu dom här generna?   

    

Jag kan inte se några spår av dom hos varesig Henrik eller hos mig. Som tur är så är han så lik Henrik så att det inte kan vara någon tvekan där.
Men det skulle väl kunna vara gener från Morsan då. Han har en härlig vilja att laga allt med tejp så det kan komma därifrån.
Skönt att hennes gener lever vidare!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Loppran

Ivar kan också slänga saker. Det är han ensam om i detta hushåll. :)

Symöte lät härligt! Och ang present, är inte LEGO gångbart? Vi handlar nästan alltid böcker eller LEGO, enkelt för oss och oftast poppis.

2008-11-12 @ 21:40:43
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Sanna

Böcker är självskrivna. Eftersom jag älskar böcker;)

Men han är ingen LEGOkille. Han är en verktygskille. Han har såg, yxa, hammare, spik, skruvmejslar, verktygsbälte, kofot och allt möjligt annat som jag knappt vet vad det heter.



Inte lätt det här. Man jag kan prova att ge honom lite mer LEGO och se om det kanske tänder något.



Ha det!

2008-11-13 @ 09:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0