Härlig dygnsvändning

Ena dagen så går man och lägger sig kl 08:30 nästa dag skall man gå upp klockan 07:10.
Det är inte utan att man raglar lite granna i dag.

Skolan i dag gick bra. Hjalmar uppförde sig bra och gjorde faktiskt allt som dom ville att han skulle göra. Jag behövde knappt bryta in över huvud taget och det var skönt. Kompisens pappa var där också i dag och det gjorde att båda våra pojkar var tvungna att uppföra sig. Men det är ju mycket bättre när förskoleklassen är inne hos sig och 1:orna är inne hos sig. Det är dumt att blanda dom två grupperna.

I morgon så är det dags igen. Hjalmars fröken är inte i skolan och förskoleklassen skall köras ihop med 1:orna. Den här gången så är det tydligen den ordinarie fröken som skall vara där.

Spännande.

Tvättberget växer och jag hinner inte med mina hundar. Jag hade gärna varit hemma i stället för att sitta på en soffa och lyssna på förskoleklassens pedagogiska undervisning.
Men om det här gör att han får en bra skolstart. Så är det både bra och billigt. Billigt om man tänker på att en hel skolgång kanske blir bättre.

Pappa är på väg hit och skall fika. Det är riktigt höstväder ute. Regnar och blåser. Löven tumlar runt och det är verkligen HÖST.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vill du ha hjälp i skolan någon dag nästa vecka så hör av dig Jag kan också så han går inte säker

2008-10-21 @ 14:03:27
Postat av: Ellinor

jag förstår inte mej på er skola,har förskoleklassen bara en fröken?det är väl knappas föräldrarnas ansvar att skolan inte klarar av 6 åringar,visst ska man ha en bra komunikation med skolan,men man ska inte behöva sitta i skolan,det är nog dags att slå näven i bordet hos rektorn,er pojk är en normal 6åring med myror i brallan,dom ska inte puttas ihop med ettorna ha det

2008-10-21 @ 16:27:49
Postat av: Sanna

Ingela: Nästa vecka är det höstlov. Men jag kanske kan ha erbjudandet öppet till nästnästa vecka?



Kram!



Ellinor: Förskoleklassen har en fröken som bara är där 50%. Så dom har en halv fröken. Vi tycker inte heller att det är vår sak att tygla pojken när han är i skolan. Men uppenbarligen så är det så ...

Grabben driver med lärarna på en femteklassares nivå. Jag kunde inte driva så med lärarvikarierna innan dess i allafall. Visst är det dags att slå näven i bordet. Jag gjorde det redan förra veckan. Men det har inte hänt så mycket ännu ...

När dom slår ihop klasserna så går det verkligen jättedåligt. Helt kasst! Det handlar då om att hålla barnen på sina platser. Mer hinner man inte med.

Vi kanske skulle flytta neråt Varberg? Dom verkar ha bättre skolor där! Faktiskt så verkar dom ha bättre skolor överallt. Fattar inte hur vi kunde bosätta oss så fel.



Ha det!

2008-10-21 @ 17:14:37
Postat av: Ellinor

Ett vet jag av erfarenhet,ni har betydligt bättre sjukvård än vi,i den skola Isabell går i finns två fröknar heltid i förskoleklassen,sätt det på er rektors näsa ha det!

2008-10-21 @ 18:22:47
Postat av: Sanna

Ellinor: Men hur många barn är dom då? I Hjalmars klass så är dom bara 10. Då skall det tydligen vara en lärare där. Nu när vi har en lärare på 50%, så skall det finnas en till som är där resterande 50 %. Men av den resursen ser vi ingenting.

Sjukvården kanske är bättre i Göteborg ... Inte här.



Ha det!

2008-10-21 @ 20:26:19
Postat av: Ellinor

Sanna jag tror dom var 15 barn,en föskolelärare samt en barnskötare,Det låter ju inte klokt att dom bara har en halv fröken, att slänga in ungarna in i en annan klass på det viset,stakars barn,stackars den fröken vilken röra,gadda ihop föräldrarna ,kräv en hel fröken, ha det

2008-10-21 @ 21:09:22
Postat av: Åsa

Där jag vikarierar är det en F-1 med 25 barn. Där har de en förskollärare och en lärare. Pga av vissa omständigheter så har de alltid en extra resurspersonal i gruppen. Och detär verkligen på gränsen vissa dagar. Jag tycker kanske egentligen inte det borde vara något problem, men det är blandning F och 1 som är el. F -barnen ska få leka och "göra vad de vill" medan klasskompisarna i 1an ska ha arbets tid. Märkligt upplägg....

2008-10-21 @ 21:57:22
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Ellinor: Jag har ringt rektorn i dag igen. Nu får han vara hemma. Om jag ändå skall vakta honom så är det lättare hemma.



Åsa:Tycker också att det är en märkligt upplägg. Men det är bra att ha tillgång till så många resurser.



Ha det!

2008-10-22 @ 15:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0