Knäckt koden!

Hjalmar, Milla och Malte har lekt i dag.
Dom har klättrat i träd, sprungit, hoppat, pratat och slagits.

Med andra ord en bra dag!

Hjalmars öron började smälta och rinna av huvudet.
-Milla var tyst!
-*Milla pratar vidare*
-HÅLL TYST!

*Här hör jag plötsligt att Hjalmar är otrevlig*
-Men Hjalmar säger jag. Så säger man inte!
-Men hon är ju ALDRIG tyst! Jag var tvungen att säga till henne!
-Inte på det viset, avfärdar jag honom. Man säger inte till någon så otrevligt.

Sedan efter några minuter så kommer han ner från trädet och säger till mig.
-Jag plockar blommor och ger henne. Då blir hon tyst!

Helt underbart. Vid fem års ålder så har han knäckt koden! Precis så fungerar flickor!

Milla satt och höll i sin blomma länge.
Rimmade ...
Blommor och blad.
Miljard!

Dessa barn!
Dom är så underbara!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Loppran

Det var det smartaste jag har hört på länge. det funkar absolut på mig också, får jag blommor blir jag tyst en stund. :)

Hälsa den lille sötnosen!

2008-10-19 @ 22:25:46
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Sanna

Tänk! Det fungerar på mej med!



Ha det!

2008-10-20 @ 17:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0