Måndag

Äntligen Måndag!

Det är skönt att ha en helgs arbete bakom sig och kunna sysselsätta sig med andra saker.
Det är ju inte lika skönt att i stort sett aldrig få sovmorgon. Det var inte lätt att gå upp i morse.
Hela huset, förutom Hjalmars rum som han städade i går ser ut som ett bombnedslag. Fuktigt inomhus är det dessutom. Dom var och hämtade fläkten i förra veckan och det är inte utan att det märks.

Den här veckan går åt till förberedelser inför VP:t på lördag och vedkörning.

Jag hoppas innerligt att Irma klarar sig på VP:t. Just nu så har jag inga stora förhoppningar. Men en liten ...?

Jag var och satte en lyckta på Morsans grav i Torsdags. Jag såg att Kjell inte hade någon så jag satte den mellan dom. Dom får dela lite. Stenen var så fin! Även om jag fortfarande inte kan se namnet utan att det hugger till bröstet, så är det en fin plats Morsan har fått.  Jag skall försöka komma ihåg att ta ett kort, Marlene.
Jag hoppas att Jan kom ihåg att sätta på lyktan. Den skulle ladda sig i flera dagar innan man skulle sätta på den så att batteriet skulle få full uppladdning.

Just nu så går första diskmaskinen och hundarna säger att dom är hungriga. Det är dags att sätta igång helt enkelt.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0