Min pojke

Min lille grabb som just nu fullständigt tar kraften ur mej. Min lille kille som jag tycker så mycket om att det inte är mätbart, men som kan alla knapptryckningar för att göra mej helt tokig.

Grabben som får mej att skratta, som får mej rodna av stolthet och är mitt livsverk.
Han är också den som jag blir mest arg på och tömmer mej på energi.

Efter en hel dag av bråk så kommer han och kryper ner i sängen. Ligger så nära han kan och jag kan äntligen pussa på honom och krama så mycket jag vill utan att han fräser och springer iväg.

Så mycket tid och kraft han lägger han just nu på att vilja vara stor. Lika mycket tankar han över när vi ligger nära och kramas på kvällen. Djupt sovande så borrar han ner sitt lilla ansikte i nacken på mej och bara finns.

Mitt största glädjeämne och största källa till ilska.







Tänk en sådan tur att han finns och att just jag fick honom!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Loppran

Ja, och vilken tur att han fick dig. :) Jag känner rätt många ungar som liknar H, och de är hemskt mycket "här och nu" allihop och har svårt att överblicka konsekvenser. De är kreativa, engagerade och lever i en evig impulsstyrning - och det är milt sagt slitsamt för föräldrarna som måste vara både regelbok, skyddsnät och kramtrasa samtidigt. Njut i den stunden som det är bra i alla fall. Ni är så bra både han och du. Och du, det blir bättre! Alla sina starka sidor kommer han att ha nytta av, och du ... du vet att du kan båda förflytta berg och skaka om förstockade rektorer. :)

2008-10-24 @ 16:38:59
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Marlene

Jag håller med Loppran Ditt lilla charmtroll har haft TUR som fick dig till mamma. Allt kommer att ordna sig.Jättefina bilder. Kram Marlene

2008-10-24 @ 18:40:57
Postat av: Marlene

2008-10-24 @ 18:43:18
Postat av: Sanna

Loppran: Tack! Det var en fin beskrivning utav min son. I stort sett på pricken!

Jag hoppas att jag kan få Rektorn att ändra sig. Men jag börjar tappa hoppet redan. Han är en sådan som hugger folk omkring sig i ryggen och begär att dom skall utföra underverk. Usch!



Kram!



Marlene: Tack! Jag hoppas att vi är bra för varandra. Jag hade inte kunnat älska honom mer!



Kram!

2008-10-25 @ 20:59:19
Postat av: Birka

Emelia är just nu ganska lugn. Nathael likaså. Men visst kan de tar musten ur en i perioder. Och ändå är man så lycklig att det är just dem man fått och inga andra.

2008-10-27 @ 07:44:45
URL: http://lindal.blogg.se/nystart/
Postat av: Sanna

Birka: Härligt med en lugn snart 6-åring! Hon har ju alltid varit resor tidigare i utvecklingen. Så det har kanske redan passerat er?

Krama båda underbaringarna från mej! Ge magen en kram också!



Ha det!

2008-10-27 @ 09:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0