Så var den här dagen till ända



Förra året så hade vi stått samlade runt Mammas säng på Sahlgrenska sjukhuset och chockade åkt därifrån vid den här tiden. Jag minns att jag tänkte "Varför är jag förvånad, jag visste ju att det skulle komma". Men på ett konstigt vis så var jag ändå chockad och förvånad. Det är sant som man säger "Hoppet är det sista som dör". En liten del hoppades fortfarande att någon skulle komma och säga "Vi tog fel, det är inte cancer! Här ta det här så blir du frisk!" Hade det varit en Amerikanska film så hade det blivit så. Nu var det i Sverige och då finns det bara ett slut, precis som i dom svenska filmerna. Döden.

Då hade begravningen framför oss och den absolut värsta hösten i mitt liv låg framför mej.
Ena dagen så skulle vi välja ut ett Hospice och nästa dag så förstod man att det inte var nödvändigt. Dagen därefter så var hon död.

Jag är glad att det gick så fort som det gjorde på slutet. Mamma var en alldeles för bra person för att hon skulle behöva lida i flera dagar. Nu tror jag att dom sista dagarna gick väldigt fort för henne. Att dom faktiskt flöt ihop och knappt fanns.

Jag ser trädens färger och kastas in i förra årets sinnesstämmning. Jag hoppas att jag kan bryta det om några år. Hösten med sitt mörker är jobbig nog ändå.

Ett år har gått. Jag hoppas att nästa blir lättare.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tänker på dig Vi ses imorgon KRAM

2008-10-13 @ 21:53:28
Postat av: Sanna

Tack!



Kram!!!

2008-10-14 @ 08:18:25
Postat av: Marlene

Vilket vackert foto. Det var en svår dag igår. Jag tror jag är kvar i förnekelsens tid ännu.Vill fortfarande se henne på ön i mina tankar. Tänker på er alla ständigt. Kramar Marlene

2008-10-14 @ 14:06:54
Postat av: Sanna

Marlene: Visst är det så man tänker ibland. Tänker på er också! Saknar alla rapporter från Morsan om er!

Kram!!!

2008-10-15 @ 08:14:46
Postat av: Lottie

Fint och vackert skrivit Sanna, ingen är som mamma, det känns outhärdligt att tänka på att en dag.. kraam på dej.

2008-10-15 @ 13:14:52
Postat av: Sanna

Lottie: Tack skall du ha! Du har rätt i att ingen är som Mamma. Kram!

2008-10-15 @ 16:01:01
Postat av: Loppran

Åh, vad tungt du har haft det. Jag hoppas med dig att varje år nu blir lättare. Kram!

2008-10-15 @ 22:24:51
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Sanna

Loppran: Tack sakll du ha! Det blir lättare, det blir det!

Kram!

2008-10-16 @ 15:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0