Åskar det?

Igår kväll så stoppade jag ner en synnerligen skitig unge i badkaret. Passade på och körde en diskmaskin och en tvättmaskin. När jag var klar så var inte grabben det. Men badrummet var nästan färdigrengjort såg jag ;)

Jag tog i allafall Justus med mej ut och tränade en stund. Henrik anslöt i några minuter och sedan stor vi och pratade på baksidan när "Åskan" plötsligt gick.
Henrik tittade upp i himlen och jag rusade in. Första tanken var: Nej, han lyckades att välta badkaret.
Andra tanken var trappan.

Trappan var det.

Stackaren låg vid foten av trappan och hade ramlat heeeela vägen ner. Han hade sprungit upp från badet med tvålvatten och skyndat sig ner för att berätta en sak. Halkat på första trappsteget och rullat hela vägen ner.

Så idag gör ett finger ont. Han är blå på ena sidan höften och det ömmar i revbenen.
Stackars liten.

Det är tur att både Mamma och Pappa har rejäla benstomar. Så pass rejäla att ingen av oss någonsin brutit något.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0