Påsklov




Det har varit livat i några dagar.

Hjalmar har haft en kompis här och dom två leker verkligen toppenbra tillsammans. Det är ju alltid livat när två grabbar som båda är av den livligare sorten hittar varandra.

Båda två kan ju simma så dom fick gå ner till bäcken tillsammans. Det sista jag förmanade Hjalmar var att han inte fick bada. Alldeles för kallt osv.
efter tre och en halv timme så kom dom hem. Dom hade tillbringat större delen av tiden i dungen ute på fältet, jag såg dom genom köksfönstret. När dom sedan kom tillbaka så var Hjalmar blöt från topp till tå. Gummiskor och allt.

Christoffer var helt och hållet torr. Han fick jättemycket beröm över att han hade hållt sig på land.
-Fast jag blev blöt här *pekar på näsan. Sa Christoffer
-Jaså, sa jag, varför då?
-Det var när Hjalmar hoppade kanonkula!

Unge ...

Dagen därpå vaknade Hjalmar och hade så ont i halsen så att han knappt kunde svälja.

Odjur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0