Sicket väder!

Underbart väder.
Henrik som har tillbringat dom närmaste dagarna i traktorn ivrigt sysselsatt med att harva, är nu ute och roar sig med att så.
Jag och Hjalmar skall åka och hämta en kamrat till Hjalmar och sedan så skall det lekas på hög nivå.
Jag tänkte roa mej med att städa bilen. Det är minst sagt behövligt.

Jag var iväg och fixade nya däck till bilen i tisdags.
Jag blev lite halvchockad över vilka olika priser det fanns. Det skilde upp till 400 för samma sorts däck. Det lönar sig verkligen att kolla priser.

När jag väl fick bytt så lyckades dom att skeva till bilen så att rutan sprack i ett stenskott. Suck ...
Det fick jag naturligtvis ingenting för, hur jag än bråkade.


Hela dagen igår tillbringades på jobbet i möte. Det var ju som vanligt intressant.

Vet ni ... Det fungerar inte så bra i Indien. Flera tekniker klagar på att dom inte förstår vad dom säger. En kund har blivit topp tunnor rasande.
Visst är alla förvånade. Speciellt jag. Eller inte då. Moahahahahahahahahahaha!


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Det finns ett ordspråk som säger att man skall lära sig av andras misstag för man har inte råd att göra de alla själv....



Varför gäller inte det när bolag efter bolag skall spara pengar på att lägga support/ utveckling i Indien???



När kommunikation är svår bara i grupper inom ett rum, betydligt värre om man sitter på olika platser (i samma land), VARFÖR skulle det då bli så förbannat bra att kommunicera med Indien? Som för övrigt är ett u-land när det gäller mycket...



Och tror bolagen på fullt allvar att kunderna är så dumma att de vill betala lika mycket för supporten/utvecklingen som tidigare? Varför skall inte kunden få ta del av besparingen? Många sura kunder blir det som inte är nöjda med kvaliteten och som inte förstår vad indiensupportaren pratar om...



Nä, lär av andras misstag, det blir både billigare och bättre!



Sofie (som förövrigt jobbat med indier till och från sen 1999... och fortfarande inte förstår varför det skall vara så bra... och ingen har lyckat övertyga mig heller)

2009-04-24 @ 15:38:16
Postat av: Sanna

Sofie: Huvudet på spiken.

Fast här är dom grundlurade. En Indier pratar bättre engelska än vi. Dom lär sig snabbare, har bättre utbildning och är på alla sätt bättre.



Jag gissar på att det är därför som dom är så förvånade nu när det inte fungerar. För det fungerar verkligen inte bra. Curryengelskan är hopplös, dom kulturella skildnaderna är jättelika. Om ett år så fungerar det nog. ... kanske ...

2009-04-25 @ 17:24:49
URL: http://vallby.blogg .se
Postat av: maria

http://www.gratis5.se/user/register/markem förlåt om du inte gillar att jag lägger ut den här i din blogg men jättebra ny hemsida och om du registrerar dig över mig så får du 25 poäng extra :)

2009-04-25 @ 17:32:40
URL: http://maarriiaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0