En vanlig morgon

-Gudars ... Klockan. Sen!

Hjalmar vakna! Sovit gott?
-Hmmm?
-Dags för skolan. Kläderna ligger här. Ta på dom och kom ner.


Det är då jag inser att det är gympa idag. Återkallar minnet och inser att dom ev. skulle vara ute på gympan.
Hittar gympapåsen. Hittar lämpliga innekläder. Rotar runt och hittar en ärvd Gymnastikoverall i stl 140 ... Han är 128 lång.
Men den fick åka med. Han hade den tidigare i sommar och den är nog felmärkt i storleken.
Stoppar ner skorna.
Grabben får gröt och hinner med toaletten.
På med stövlar och väska.  Ut till bussen.

Pfuiiii ....

Nej! Han fick inte med frukten och inte skorna om dom skulle vara inne ...

Kanske skulle ha tittat igenom schemat igår ...

Ha det!



Kommentarer
Postat av: Julie

Härligt med vardag igen, eller hur!

:)

2009-08-26 @ 22:42:02
URL: http://julieniklas.blogspot.com
Postat av: Sabine

Skönt att höra att fler är sena och morgontrötta. Då vet jag att jag inte är ensam, och att det förmodligen är normalt. Kram från Tidsoptimisten och morgontrötta jag.

2009-08-27 @ 09:20:22
URL: http://www.mitchenskennel.se
Postat av: Sanna

Julie: Ja visst, är det skönt. Det hade varit ännu bättre med några anställda som skötte vardagen och rutinerna för mej. Jag är usel på rutiner ...



Sabine: Nej då, inte är du ensam inte. Jag tror att vi är jättemånga och dom som fixar det där med lätthet är få. Det är säkert normalt, men jobbigt ...



Kramar!

2009-08-27 @ 18:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0