Jobba, hurra!

Så sitter man på jobbet igen ...

Ibland går tiden fortare än annars.

Jag var nere och satte på vinterdäck på förmiddagen den 23. Tack Janne, för att du fixade det för mig!!!!!!!

Vi hade en liten förjul den 23 december. Då kom Tomten och lämnade lite spel och grejor som vi spelade senare på kvällen. Vi hade förvarnat Hjalmar om att tomten hade så mycket att göra så att han var tvungen att ta vårat område en dag tidigare.

Kvällen gick i lugnets tecken, vi åt julskinka och spelade Wii. Lite förberedelser inför julafton.

På julaftonsmorgon vaknade jag och satt och småpratade med Hjalmar. Vi åt frukost och sedan så gjorde jag i ordning hundmat. Tog med Turtles morgonmacka och gick ut i ladugården.

Där var det kaos. 4 tackor hade lammat och alla lamm var ihopblandade. Två små stod för sig själva. Grindarna stod ute på gärdet osv.

Jag började sortera upp och bära grindar, men kände att det var lite för mycket för att jag skulle hinna med det här ensam. Gick in och hämtade Henrik. Sedan så bar vi grindar och fångade lamm. 

Dom här lammen är resultatet av en baggrymning i somras. Uppenbarligen så är det inga problem att få dom att lamma tidigt ...

När sedan tackor med lamm var instängda, tackorna hade fått vatten och ensilage, lammen hade blivit sondade och allt såg bra ut så kändes det bra. Jag avskyr när saker och ting går över styr.

Julafton ute på landet kändes så bra!
Det var längesedan som vi firade jul tillsammans.

Tomten kom (Tack Peter! Lysande skådespelarinsats! Hjalmar hade ingen aning om att det var du.) Maten var supergod. ... och paketspelet var superkul!
Att rutorna höll under paketspelet var otroligt.  Vilka illvrål.

Vi om hem, mätta och nöjda, sondade några lamm och kröp ner i sängen med massa roliga minnen.

En härlig jul.


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0