Julen över.

Vi hade varit snälla för Tomten kom. Vi hade varit så snälla så att tomten kom 2 gånger.

Hjalmar var nöjd och hoppades långt inne i sig att Tomten nog skulle komma en tredje gång.

-Vad många paket du fick! sa jag.
-Japp, sa sonen stolt. Jag hade varit snäll, jag. Fast Tomten var ju ingen riktig tomte ... Han är aldrig riktig.
-Va!!!! Var han inte?
-Neh, såg du inte, han hade ju mask på sig.
-Men Tomten ser ju ut sådan, sa Henrik
-Ahmeh! Ögonen satt ju så häääär långt in (måttar en cm mellan fingrarna)
-Vem var det om det nu inte var Tomten då, frågar Henrik
-Jag vet inte, men det kan ju vara vilken tjockis som helst, svarar sonen
-Hur kan en vanlig tjockis veta vad du önskar dig då? frågar Henrik
-Meh, jag mailade ju Tomten och berättade vad jag ville ha! Han har väl hittat det där mailet och bara köpt det till mig, också kom han och lämnade det också ...


Det verkar finnas frikostiga tjockisar där ute ...

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Aaaahhh, barns logik när den är som bäst! Han är inte dum den dära Hjalmar!



Själv är jag lättad över att för första året slippa Tomte-arrangerandet då tioåringen ju äntligen tagit reda på och fått bekräftat Den Stora Hemligheten. En väl bevarad Hemlighet pga extremt trovärdig Tomte i alla år.......



Fast det är inte utan att man ändå saknade Tomten och allt ren- och nissesnack........ :-)



Kram!

2009-12-26 @ 00:09:03
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sanna

Jag längtar tills vi kan lägga ner tomten. Jag vet ine varför, men tomtelögnen känns som ett svek. Jag trodde på tomten själv och det har då inte skadat mej ett endaste dugg, men det känns konstigt att ljuga för honom. Just den medvetna lögnen känns tokig.



Men det är bara jag som överreagerar. Känslor är sällan rätt.



Kram!

2010-01-03 @ 10:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0