170 mil T/R

Sisådärja, hemma igen.

Vi kom hem sent i går kväll efter att ha varit i Sollefteå några dagar. Vi tog en semestertur bara Henrik och jag.
Sonen var utplacerad hos Ingela och Janne. På korten som jag fick så såg vi tydligt att dom hade väldigt mycket bättre väder än vi.

I onsdags blev Bozz färdig Champion. Han vann och Majja kom 2:a. Justus, den lille filuren vann IK1.

Vi gjorde färdigt tävlingen, Ingela hämtade sonen, packade och åkte på morgonen efter.

Utan barn ...

Herregud ... Vad skulle vi göra?

Vi hade oändligt med tid. Kunde bestämma själva vad vi skulle äta och när. Vi kunde äta godis utan att det var lördag.
Vi kunde dessutom prata i hela meningar utan att bli avbrutna och kunde prata med varandra.
85 mil senare så hade vi pratat nästintill oavbrutet. Mycket trevlig upplevelse!

Vi bodde hos Wilson. Gudars ett sånt hus! Helt nybyggt på 240 km2. Så avundsjuk!!!!!

Norrland är ju Norrland. Vackert, lugnt och taskiga vägar. Fastän det knappt går att ta sig fram på vägarna och dom spridda uppehållen mellan skyfallen uppgick till flera minuter under första dagen så trivs jag. Jargongen är precis som hemma. Hjärtlig men rå.

Hur gick det då?

Helt värdelöst. Jag förstod mej inte på fåren ett enda dugg. Det gick lite bättre för Henrik, men inte bra.

Nu är vi hemma igen. Det är inte dumt det heller!

Ha det!

 

Kommentarer
Postat av: josse

Grattis till champ och vinster!!

2009-07-27 @ 11:30:11
URL: http://www.busyborder.se
Postat av: Sanna

Tack!

2009-07-27 @ 20:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0