En liten båt med en extra hög mast

Det börjar bli semestertider.

Det gör mej fullständigt galen. Man hade kunnat tro att vi bor på en ö, med tanke på hur många öppningsbara broar vi har runt oss. Vilken bro jag än kommer till så står bron på vid gavel för att släppa fram segelbåtar.

... segelbåtar ...

Varje gång jag ser dom där pyttebåtarna som har flaggan i brohöjd så tänker jag på Jönssonligan.

-Skaffa en liten båt, med en extra hög mast.
-Lysande, Sickan


Här var det stopp ...

Masttoppen

En liten båt med en extra hög mast.


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Fniss, en liten båt med extra hög mast ja - får mig att önska mig en regnig dag för Jönssonliga-frossa...

Din bro-galenskap kan kanske lindras med följande tankar;

a) det måste ju ändå vara lite synd om de stackars seglarna som tillbringar hela sommaren på sné - de kunde lika gärna suttit hemma i vardagsrummet med ena foten i bokhyllan för att få den känslan?

b) det faktum att du hela tiden måste "väja" för segelbåtar betyder ju ändå att du bor havsnära, så underbart så här års! En segelbåt makar sig fram i ett sund - den lilla paussnutten de hade på TV om somrarna när jag var liten fick mig att önska att jag bodde på en klippa i Bohuslän så jag kunde få den goa sommarkänslan i maggropen jämt!



Kram!

2009-07-04 @ 09:54:33
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sanna

Ha-ha! japp, in med foten i bokhyllan bara!

Men jag kan inte påstå att jag bor så väldigt havsnära. Mest bronära ...



Sommarkänsla ...

För att inte snacka om reklamen för Grumme. Där kan man snacka om sommarkänsla.



Kram!

2009-07-04 @ 14:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0