Lera

Jag möter Hjalmar nere vid bäcken. Han ser ut som bara han kan. Ni har ju sett flera kort på honom när han är i gång. Lera från topp till tå.

Han ler ett leende som får Emil och Anderssonskans Kalle att blekna i jämförelse. Det glittrar i ögonen och buspojksleendet får hela landskapet att skina upp.

-Vet du vad jag har i fickan? Säger han.
-Nej, vad har du i fickan? Svarar jag.

Han tar upp handen och visar ...

Blålera ...

Hela fickan full med blålera.



Undrar hur tvättmaskinen skall överleva?


Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Åh, underbara unge! Vem hinner fundera över tvättmaskinens öde när man står till knäna i härlig blålera?

2009-07-29 @ 17:49:10
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Åsa

Aha... han har alltså hämtat leran till hårinpackningen i tidigare inlägg! Klart han måste vara snygg i håret när han kollar tjejer på nätet.... ;)

2009-07-29 @ 21:41:40
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Ia: Nope, tror inte att han funderar öht ... Han grejar mest.



Åsa: Aha! Det är så det är. Vilken björntjänst jag gör honom hela tiden då genom att trycka ner honom i badkaret med jämna mellanrum. Skall fundera över det där. Kanske skall hoppa över badkaret?

2009-07-30 @ 10:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0