Lisebergsäventyr

Vi började på morgonen efter tävlingen. Hjalmar hade somnat 23:30 ungefär ...
På morgonen så gick jag in i rummet och viskade:
 -Hjalmar! Liseberg, Christoffer.
Han satte sig upp i sängen, med en gång klarvaken:
-Jag kommer!

Vi hämtade upp hans kamrat och färden gick mot Stigs Center.
Christoffer hade den stora lyckan att fylla 7 år just idag!
Vi lämnade in bilen och knatade iväg till busshållsplatsen.



Här fick vi vänta ... Jääääättelänge. Minst en kvart ...

Bussen kom och vi hoppade på.

När vi kom till Centralen så tog jag en pojk i varje hand och vi kom fram alldeles lagom till Lisebergsspårvagnen.



Spännande, tyckte väl främst jag. Grabbarna tyckte vi kunde åka med en ny spårvagn i stället.
Men hela vagnen fick i allafall hurra för Christoffer.

Här sitter dom som små ljus:





Hipps vipps vapps så var vi framme vid Liseberg.



Kön för att komma in slutade bortom Rondo och lika långt åt andra hållet ...
Som tur var så hade vi fått fribiljetter så vi fick en egen kö in.

Sedan så var åkandet i gång:















Sedan så kom regnet ...

Regnkläder på och köttbullar åts.

Därefter så åkte grabbarna vidare.



Visst är dom söta!
Ehrm, så får jag nog inte säga ...
Två coola killar sitter där ... på väg in i Sagoslottet.

Nu regnade det inte längre, utan himlens portar öppnade sig. Ner kom VATTNET.
Det gjorde inte oss så mycket som hade regnkläder på oss, utan vi gick och åkte Kållerado. Två gånger.

Sedan avslutade vi med sockervadd



Sedan var det dags att åka och plocka upp bilen igen.
Synd att det var så mycket folk. Det hade varit skoj att vara där flera timmar till. Så att vi hann runt hela Liseberg och hann prova alla sakerna.

Vi hoppade på en spårvagn tillbaka och fick den här gången tag på en mordern en. Det tyckte grabbarna var bättre. Sedan lyckades vi dessutom hamna på en dragspelsbuss, till Christoffers stora lycka.

Men det är hemskt jobbigt att vänta ...



Vi fick hämtat ut bilen. 3700:- ...
Men nu hoppas jag innerligt att AC:n fungerar ett tag.

Christoffer kom hem och upplyste sin mamma om han minsan hade åkt med en Pianobuss ...

Jag och Hjalmar kom hem där middagen stod på bordet och väntade på oss.
Härligt!


Ha det!

Kommentarer
Postat av: ingela

Himmla massa parabolantenner det finns på husen på sista bilden Hoppas att ni har fått lite regn till sådden nu Vi fick 50mm igår Hoppas att du skickar med massa kläder till Hjalmar när han skall vara här i flera dar Fast vi har ju tvättmaskin som tur är Kram

2009-07-10 @ 21:30:22
Postat av: Sanna

Japp, många paraboler verkar dom ha i Backa.

Klart att jag skickar med kläder. Ni kan få välja en hund också!



Kram!

2009-07-11 @ 19:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0