Sista dagen i skolan.

Då har han åkt då.
Sista dagen i förskolan. Till hösten börjar han skolan på riktigt.

Min store lille pojke. Så stor ena minuten och så kaxig, för att nästa minut krypa upp i famnen och bara vilja vara liten.
Så roliga diskussioner och reflekteringar som kommer nu. Om huruvida gud finns, varför en insekt ser ut som den gör och hur långt är det till månen egentligen.

Just nu så försöker jag binda fast kläderna på honom. Byxorna som är tillräckligt långa är väldigt breda.

Tänder är lösa i munnen och han pekar och förklara om saker som inte jag kan. Han funderar och busar, grejar och står i.
Inte en lugn stund är det. Men väldigt roligt mellan dom totala trotsbryten.

Min lillunge som jag älskar så det gör ont.


Ha det!


Kommentarer
Postat av: Åsa

det är inte klokt vad tiden går. Smilla har sista midsommarfesten på dagis i morgon och sen är det skolan som gäller efter ett långt sommarlov!

2009-06-17 @ 08:37:51
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Vi har lååångt sommarlov vi också. Jag hoppas att det är tillräckligt långt för att han skall få så tråkigt att han vill börja skolan igen.



Ha det!

2009-06-17 @ 18:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0