Förvirrad värld

Så här års så har vi mycket hörselskydd på oss. Ljudnivån på tackorna är inte att leka med vid matdags, Att det sedan finns radio i dom så att man går runt och sjunger för full hals ... utan bakgrundsljud ... Det kanske grannarna kan söka skadestånd för.
Det kan bli väldigt förvirrat också. Radion har inte världsbäst täckning, speciellt inte inne i ladugården. Det innebär att man kan få lyssna på flera kanaler, en när man står upp en annan när man böjer sig ner och en tredje när man flyttar på sig.
Eftersom simultanförmågan är utvecklad så innebär det oftast att jag sjunger med i en låt och lyssnar på debatten om valars rättigheter samtidigt. Ibland är det två bra låtar samtidigt, då får man antingen stå still och sjunga med eller sjunga med i två låtar lite växelvis. Funkar det med.



Under skidskytteVM så blev jag för första gången så förvirrad att jag var tvungen att stå still och reda ut saker och ting.
En kille hade kommit i mål och stod och blev intervjuad:
-Jo, det blev ju spännande, jag önskar att jag hade fått bättre fäste i stora backen.
-Men nu känner jag att jag inte riktigt får vara med i den här diskussionen!
-Ja, dom andra sköt ju fullt. Men jag missade bara med ett.
-Så som du pratar så har vi andra ingen chans att få komma in i det samtalet!

Intervjun blev klarare när inslagen från P1 försvann.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

;-))))))

Låter jättekul det där. Måste nog skaffa dylika hörlurar. Få se om jag också får in flera kanaler hos mig.



Ha det

2009-03-13 @ 09:23:57
URL: http://www.illers.se
Postat av: Sanna

Tycker absolut att du skall skaffa sådana hörlurar. Dom förbättrar livet. Om inte annat så övar dom upp simultankapaciteten. ;)



Ha det!

2009-03-13 @ 16:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0