Nu är det nära

Den här veckan eller nästa. Vilken blir det?
Veckan där varseln kommer att delas ut.

Vi är alla varslade, vilka blir det?
1 person av 10 kommer att väljas bort. Hur kommer dom välja? Kommer dom att gå mest på "sist in, först ut" eller kommer dom att ta obekväma? Kommer dom välja bort människor med dålig kompetens?

Jag sitter hyfsat säkert. Men det finns alltid en osäkerhet i botten.



Dikt av Fröding:

VÄNTAN

Vår framtid tycks mig lik en dunkel vall av tunga moln med kopparglans i färgen,
som mörkgrön brons stå skogarne på bergen,
som bläck är sjön och ån som smält metall.
Av ångest pressas livets hjärtekammar,
du starka makt, du makt, som slår och flammar giv ljus, bräck sönder kvalmet med en knall,
slå tungt,
slå hårt med dånets dova hammar.



Ha det!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag kan inte låta bli att tänka på sista avsnittet ur Mia & Klara som handlar just om att "få sparken".... de hittar verkligen samhällets alla ömma punkter och gör det så där roligt, fast jobbigt....

2009-03-17 @ 07:58:42
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Ja, Mia & Klara är verkligen roliga!

Fast jag tyckte inte att just det avsnittet var roligt. Det kanske ligger för nära?



Ha det!

2009-03-17 @ 09:00:12
Postat av: Loppran

Jag antar att ni inte hört nåt än. Det är så jobbigt att skriva och hålla tummarna samtidigt bara. :)

2009-03-17 @ 17:03:25
URL: http://www.tompa5.com/loppranblogg
Postat av: Sanna

Tack för hållna tummar! Jag blir ju alldeles rörd! Nej, jag vet inte så mycket ännu. Jag vet att den 24 eller 25 så får jag reda på det. Så det blir en veckas kramp till.



Kram!

2009-03-17 @ 21:05:47
Postat av: Åsa

Jag förstår..... jag håller klart alla tummar också....



Vad gäller Mia & klara så tror jag att det är det som är ela grejen med dem...att det ligger nära. Alla kan vi nog känna igen delar ur programmet, även om detta klart känns extra jobbigt för dig. Men ofta så vrider man lite på sig och vet inte riktigt om det är kul eller inte....obehagligt... det är ju en samling tragiska individer de gestaltar... egentligen fruktansvärt sorglit...men det är väl vårt sätt att hantera saker...skratta åt dem...eller kanske skratta åt andra....och sen fundera...

2009-03-18 @ 06:46:35
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Åsa: Jag tror du slog huvudet på spiken där. Det är nog så det fungerar. Jag har ju tyckt om andra program med Mia & Klara. Men sedan så slog det på mej på något vis. Kan inte förklara riktigt hur jag menar.

Men det är många saker i världen som man behöver fundera över.



Ha det!

2009-03-18 @ 08:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0