Nya tag

Jag har kvar jobbet. Puh!

Jag känner en jättelättnad samtidigt som det skär i mej för alla som har fått sluta.
Personer som jag är uppriktigt fäst vid.
Vår grupp har verkligen drabbats i det här varslet. Det är en riktigt eländig dag.

Ibland skulle man behöva veta mer. Hur tänkte dom?



VÄRLDENS GÅNG
Gustav Fröding

Havet välte, stormen ven, vågorna rullade asklikt grå.
"En man är vräkt över bord, kapten!"
Jaså.

"Ännu kan ni rädda hans liv, kapten!"
Havet välte, stormen ven.
"Ännu kan en lina den arme nå!"
Jaså.

Vågorna rullade asklikt grå.
"Nu sjönk han, nu syns han ej mer, kapten!"
Jaså.
Havet välte, stormen ven.



Ha det!


Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag förstår verkligen dina känslor, men jag är jätteglad för din skull Grattis Kramar Marlene

2009-03-24 @ 22:20:41
Postat av: Marlene

Jag förstår verkligen dina känslor, men jag är jätteglad för din skull Grattis Kramar Marlene

2009-03-24 @ 22:21:21
Postat av: Åsa

Åh... Sanna, vilken tur....

2009-03-25 @ 06:34:09
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Marlene: Tack! Jag har nog inte riktigt fattat det ännu. Jag är ledsnare idag än i går. Men det kanske är spänningen som släpper, vad vet jag.

Kram!



Åsa: Tack! Tur är nog rätta ordet känns det som. Tur som en tokig.

Kram!

2009-03-25 @ 09:21:34
Postat av: Jan

Det var glädjande att se att du fortfarande har ett jobb att gå till!! Har bekymrat mig litet för dej sedan jag fikk veta att du skulle "läggas ner"...





... nu kom det fram "ä" också.... inte lätt på norska tastatur...

2009-03-25 @ 11:34:25
Postat av: sanna

Jan: Kul att "se" dig!

Japp, jag har fortfarande ett jobb att gå till. Ett jobb med en stämning som är lika tjock som sirap.



Hur går det i Norge? Jag hoppas innerligt att det går bättre där!



Kram!

2009-03-25 @ 11:42:36
Postat av: Anonym

Jag har kvar jobbet. Puh!



Jag känner en jättelättnad samtidigt som det skär i mej för alla som har fått sluta.

Personer som jag är uppriktigt fäst vid.

Vår grupp har verkligen drabbats i det här varslet. Det är en riktigt eländig dag.



Ibland skulle man behöva veta mer. Hur tänkte dom?



Jooo dom gick få skiftledarnas åsikt?

Vad mer vill DU veta????





VÄRLDENS GÅNG

Gustav Fröding



Havet välte, stormen ven, vågorna rullade asklikt grå.

"En man är vräkt över bord, Sanna!"

Jaså.



"Ännu kan ni rädda hans liv, Sanna!"

Havet välte, stormen ven.

"Ännu kan en lina den arme nå!"

Jaså.



Vågorna rullade asklikt grå.

"Nu sjönk han, nu syns han ej mer, Sanna!"

Jaså, vad spelar det för roll om Sanna har sin helgtjänst kvar?

Havet välte, stormen ven.



Sanna har spytt, pratat skit och skyddat sig själv.

Nästa varsel drabbar ett hav baserat på rättvisa och kompetens... Håll i dig, håårt...





2009-06-03 @ 00:41:43
Postat av: Anonym

Förlåt ...

2009-06-14 @ 02:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0