Här händer inte mycket ...

Solen skiner och det var nog storm i natt. Jag tror att studsmattan båste iväg. Gudars.

Ljuset - Ni vet ljuset som man längtar så efter i December.
Avsaknad av ljus gör en deprimerad. Nu har vi ljus. Massor av ljus. För att inte säga att vi nästan har ljus dygnet runt.

Hur?

Hur i h-vete får man en 6-åring i säng då?

Vi börjar 19:30.
-Gå upp och gå på toaletten och borsta tänderna.
-Nä!
-Jo, gör det nu!
-Nej, jag vill inte.
-Om du skyndar dig upp nu så läser jag två kapitel.
*5 minuter senare*
-Om du inte går upp nu så FÅR du ingen saga!
-Vad du är ORÄTTVIS!
-*suck*
*15 minuter senare*
-Nu är jag färdig!
-Bra då kommer jag upp och läser. Har du borstat tänderna?
-Va? Nä.
-Borsta tänderna!
-Ja-ja!  Tjata inte!
-*Dubbelsuck*
*10 minuter senare*
-Har du borstat tänderna nu?
-Ja, färdig!
*Sedan så läser vi äntligen sagan*
När jag kommer därifrån så är klockan 20:45 ...
Grabben ligger i sängen och försöker sparka sig trött misstänker jag. För trött är han inte.

Så nu längtar jag till sommarlovet! Då skall vi vända på dygnet så det står härliga till. Hela familjen är kvällspigga och morgontrötta.


Morgontrött ...

Ha det!
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0