Innan skolbussen

Oki!

-Ut i hallen och på med kläderna.
-Okay, mamma. Var är mina stövlar?
-Jaaaa, var kan dom vara.

Letar och letar. Letar lite till, lite mer desperat nu.

-Jaa! Jag tror att dom har gått ner i källaren.
-Har du lagt dom i källaren?
-Neeej! Dom har gått ner i källaren. Dom ville nog se hur det såg ut.
-Men stövlar går inte själva! Har du lagt dom i källaren?
-Va, gör dom inte? Nej, jag har inte lagt dom i källaren.  ... men jag kan ha kastat ner dom.
-Gå ner och hämta dom då!
...
-Här är en! Hörs det en röst från källaren.
-Men det måste ju finnas en till!
-Neej, ingen här.
*Wrooom skolbussen passerar på utsidan*
Hjalmar kommer upp från källaren.
-Åh, nu gjorde du så att jag missade bussen.
-Gjorde jag?
-Ja, du kunde ha hämtat mina stövlar innan!
-*suck*
-Nu vet jag var den andra är! Visste inte du att den ligger under min säng?
-Nej, vad gör den där uppe?
-Men jag hade ju på mej den när jag skulle hämta en tröja ju!


Finns det ork på tabletter tro?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hittar du orken så skicka hit några är du snäll!!



Smilla var så nöjd med sin födelsedag må du tro! Hon fick ju tom ett "vuxenlinne" av sin mamma.... och ridbyxor av sin pappa! Lyckan är total!! Nu väntar kalas hela helgen och förhoppningsvis blir hon ännu nöjdare!!!

2009-05-08 @ 10:58:43
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Härligt med en nöjd dotter.

Hittar jag några "sepåfan" tabletter så skickar jag ett gäng till dig. Tror att du kommer att behöva dom med den helgens planering!



Ha det!

2009-05-08 @ 17:40:47
URL: http://vallby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0