Tävlingar

Sonen hemma tävlar. Han tävlar i allt.
Helst i sådana tävlingar där bara han kan vinna. Oftast så vet vi inte ens om att vi håller på att förlora.
Bilbältestävlingen däremot, vet vi om.
Reglerna är lätta. Den som först får på sig bilbältet vinner. Om man har blivit sen för att man har hjälpt vinnaren på med sitt bilbälte så spelar det ingen som helst roll. Utan det är försten på med bältet som gäller.

Fast om det är någon av oss andra som vinner, då gills inte det. Naturligtvis.
Då var det inte någon tävling ... Naturligtvis.

-Om du vinner, då var det ingen tävling. Men om jag vinner, då är det tävling! säger sonen så förnumstigt.

Det är en smula frusterande ibland. Inte att jag inte vinner, utan att förstå sammanbrotten när jag har vunnit en tävling som jag inte visste om.


En viss självkännedom har i allafall infunnit sig.

-Mamma, kan du vänta lite med att sätta på dig ditt bälte så jag får vinna?

Som den förstående modern jag är (trots att jag är en ko?), så väntar jag ju då. ;)




Ha det!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Då finnas alltså dessa tävlingar då. Vi har likadana hemma och man har aldrig en aning om när eller hur. Och som sagt, hjälper man någon med bältet så får man inget handicap!

2009-05-24 @ 08:57:58
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Veronica

Åh, kikar in här ibland efter att ha halkat in från Sabines sida....din son är min hjälte - han blir nåt STORT!!!!!

2009-05-24 @ 22:59:13
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sabine

Ja,jag håller med dig Veronica, han är ngt speciellt. Historierna om Hjalmar skulle Sanna kunna göra en skratt/humor bok för andra föräldrar. "ler"

2009-05-25 @ 13:57:50
URL: http://www.mitchenskennel.se
Postat av: Sanna

Åsa: Nä, det är konstigt. Inget handikapp ...



Veronika: Kul att du tror att han blir något stort. Jag hoppas det jag med.



Sabine: Nja, någon bok blir det inte. Det räcker nog med att hänga ut den stackaren här.

2009-05-25 @ 17:50:47
URL: http://vallby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0