Tre nätter

Nu har jag tre nätter framför mej.

Jag har lyckats att träna min lille hund så mycket att han behöver semester. Fast han var verkligen jätteduktig igår förmiddag.
Vi ger fortfarande tackorna och lammen kraftfoder. Trots att dom går ute. Då får Justus jobba.
Han trycker undan hela flocken nu på egen hand. Det tycker jag är bra. Det är ju trots allt 160 tackor och c:a 300 lamm.
Leicestrarna är hungriga får. Dom är dessutom stora stabila tackor. Men han tar dom på ett bra vis. Finullen är mest många, men dom är inte så envetna och har ingen som helst lust att varesig testa att springa förbi hunden eller försöka att anfalla den.

Nu är det dags att sova middag ett tag så att jag kommer hem i morgon bitti.

Henrik och Hjalmar skulle åka upp till Peter och Lena för att så deras gärden. Men Peters traktor verkar ha dött mitt i harvningen.

Jag får så mycket blommor just nu :)
Hjalmar har burit in massor med blommor och jag har fått av Henrik också. Dom vet hur man gör en kvinna glad!


Ha det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0