Jag överlevde ...

Vi hade skattjakt ...

I spökrum ...


Tag ett vanligt rum, dra ner gardinen, sätt på kusliga ljud och skräcken är fullkomlig.

Jag hade tejpat fast halva ord på reflexer och på cd-skivor som jag hade hängt upp.
I min värld så skulle det vara lite kusligt. I 7-åringarnas värld så var det fruktansvärt kusligt.

Dom gick in två och två, ibland tre och tre, med ficklampa och letade efter ord. Kom ut med dom och satte dom i pusslet.
Ledtråden ledde dom till godispåsarna.

Därefter så försökte dom vänja sig vid ljuden. Gick upp i rummet och försökte vara där med låg volym och tänt ljus, sedan var det ju alltid någon som var lite fräckare och släckte, varpå alla kom utspringande vilt skrikande.

Tja, så jag är den som alla andra föräldrar avskyr.

Den som skrämmer barnen ...

Men jag tror att dom sällan har haft så roligt på ett kalas. Ingen ville åka hem tidigare än vad dom skulle och fingerskateboarden som dom fick i godispåsarna gjorde succé.

Mario Kart var också en riktig succé. Dom satte upp sig på en lista och körde två åt gången.

Sedan landade tre av dom fräckaste killarna på golvet och körde "timmer" med traktorn och lekte lite med dom andra traktorerna. Ljuvliga 7-åringar. Så fräcka och stora, men ändå så små.

Nu är jag helt slut.

Totalt slut.

För att inte säga fula ord om hur kass höften är nu så säger jag:

Kram och godnatt!

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Kan man hyra dig som barnkalasare?



Det där låter som ett riktigt succékalas, planerat in i minsta detalj med roliga aktiviteter.....förmodligen är det där jag gjorde fel, jag trodde att disco liksom skulle räcka för att hålla dem samlade och fokuserade....icke.

2009-11-20 @ 09:24:48
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Karin FK

wow!!!! Det kalaset skulle jag också vilja vara med på!! Jag förstår att barnen inte ville åka hem!!

2009-11-20 @ 13:57:42
Postat av: Sanna

Ia: Jajamensan! Ge mej bara en egen godispåse så kommer jag.



Karin: Japp, det var livat. Jag är trött än ...

Jag akn sätta upp samma stuk på Symötet om du vill ler

2009-11-20 @ 19:18:01
Postat av: Lottie

Hej Sanna!!

Instämmer! Låter som du har en framtid som barnkalasfixare :-)

Jag tror Hjalmar har världens bästa föräldrar ;o)

kraaam

2009-11-22 @ 20:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0