Utvecklingssamtal

Var på ett andra utvecklingssamtal idag.

Just nu fungerar det. Just nu så är allt bra.

Han är glad och säger till på ett snällt sätt när det blir för tråkigt. Han har en underbar fröken som faktiskt låter honom vara barn och låter honom få vara den lille, tokige kille som han är. Hon är mån om att han skall tycka skolan är rolig, samtidigt som han naturligtvis skall lära sig saker. Hon tycker att vi skall satsa på datorn, mycket. På datorn är det inte krångligt att forma bokstäver och han får svaret/belöningen med en gång.

Jag nämde det underliga att han försöker ljuda baklänges.
Hon hade faktiskt inte stött på det förrut. Men hon skulle ta upp det med specialpedagogen.

Det är faktisk underligt, det här med ljudningen. Om jag säger S K O så ljudar han ihop det fint till sko, men om han skall ljuda ihop själv så börjar han med första konsonanten bakifrån. Sko kan bli KAR ...
HAR blir RAK ...

Det finns säkert en logik i det hela men jag förstår den inte.

Om det inte är som så att storken tappade grabben vid fel hus ...
Han kanske skulle ha hamnat i Kina?

Men då är han bra stor och tung ...

Hmmmm ....

Nej, han är allt vår pojk. Vi skall bara få honom att läsa åt rätt håll.


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Underbart med en engagerad lärare som faktiskt vet hur man tillämpar individuell inlärning i verkligheten!!!

Vissa barn kan ju använda både vänster och höger hand lika lätt från början, kanske samma fenomen på unge herr Hjalmar? Även om han inte kom med en kinesisk stork så kanske han kan ha en ljus framtid i lukrativ handel med Kina?

Kram i regnet!

2009-11-25 @ 14:18:39
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: loppran

Jag är inne på lite samma spår som Svekhult-ia, att det har att göra med att hans hjärnhalvor inte bestämt sig för vem av dem som ska bestämma ännu. Jag vet att en del ungar spegelvänder texten i början, för att plötsligt få ordning på bokstäverna. Spännande kille, hur som helst, och underbart att det går bra. :)

2009-11-25 @ 23:16:43
URL: http://www.myrens.se/loppran
Postat av: Sanna

Ia: Hans lärare är guld värd. Så glad att han fick just henne. Så glad att dom bara är 10 i hans klass.

Jag minns att jag konstaterade att han var högerhänt när han var pytteliten. Vi får satsa på Kina. Eller också så får han väl bli snickare. Vi hade behövt en här just nu.;) Men vem vet ... Vem vet ...

Regnkram tillbaka.



Loppran: Ja, det kan ju vara så. Kan man gå in och bocka av den ena som master och den andra som slave? ;) Det märks inte så farligt att jag är datanerd, va?

Japp, grabben är spännande och absolut helt unik. ;)

Tack och lov så är han dessutom min! :)



Ha det!

2009-11-26 @ 18:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0