En björn

I det här livet är jag en kvinna.

I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn.

När man är  en björn måste man gå i ide.
Man bara sover i sex månader.
Jag skulle kunna leva med det.

Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det också.

När man är en björnhona så föder man sina ungar (som är valnötsstora) i sömnen.
När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa björnungar.
Jag skulle absolut kunna leva med det.

När man är en mammabjörn vet alla att man menar allvar.
Man klappar till vem som helst som stör ens ungar.
När ungarna blir irriterande klappar man till dom med.
Jag skulle definitivt kunna leva med det.

Om man är en björn så  FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en morrning.
Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd av underhudsfett.

Japp, jag skall bli en björn.


Fick den här på mail. Den är så bra!
Tack Peter!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Tack Sanna för alla glada skratt vi får när vi läser din blogg. Vad beträffar Hjalmar var jag övertygad om att det skulle gå bra.Han har tur med er som föräldrar och en bra lärare

Många kramar från ännu en blivande björn/ Marlene

2009-10-22 @ 10:44:01
Postat av: Lottie

Haha, jag vill oxå återfödas som björnhona ;-) Riktigt kul :-)



kraam

2009-10-22 @ 12:57:50
Postat av: Lisbeth Iller

Jättebra och kul

Faktiskt trodde jag att du hittat på hela skriften. Den var liksom Sanna...

Kram

2009-10-23 @ 16:19:18
Postat av: Sanna

Marlene: Jag tror vi kommer att passa som björnar!

Kram!



Lottie: Välkommen i björnstammen!



Lisbeth: Jag reagerade likadant själv, med att jag tyckte att stilen var min. Kram!

2009-10-24 @ 15:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0