En elefant har ramlat från mina axlar

Utvecklingssamtalet gick bra.
Vi var där hela familjen.

Läraren berättade hur bra det går nu och hur utvecklingen har gått framåt med stormsteg sista veckorna.
Hon berättade vilken bra kamrat han är och hur lätt saker och ting går nu när han är med och kan koncentrera sig.
Hon tyckte att han har lätt för sig. Att specialpedagogen fortfarande är bra att ha, men att nu finns det utrymme för att gå vidare.
Han låser sig så klart fortfarande. Allt är ju inte guld och gröna skogar. Men skillnaden är himmelsvid.

Vi fick se målen och såg att Hjalmar ligger väl till. Han uppfyller i stort sett alla mål utom ett och det har han på sig fram till sommaren att lära sig. Det var inte längre tal om att han skulle gå om 1:an.
Jag är nöjd med skolan och glad över att vi fick den här läraren. Det känns så roligt att vi och läraren hjälps åt. Att vi faktiskt får hjälp från skolan.

Jag kan nog inte med ord berätta hur det här känns.
Hur bra det känns att jobbet, slitet och 3 miljoner timmars funderingarna har hjälpt.

Vi fortsätter i samma spår. Vi kommer att kämpa vidare.

Men elefanten.
Elefanten som satt på axlarna.

... är borta.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jätteskönt,det är ett stort plus att ha en lärare som bryr sig,,ni har väl koll på bozz valparna dom fixar vp både på nöt o får o lydiga är dom oxå så att dom får pris,sen är det ett barnbarn till junior som blivit godkänd räddningshund ,ha det bäst

2009-10-19 @ 18:52:59
Postat av: Karin FK

Sååå skönt för er!!!!

2009-10-19 @ 19:11:23
Postat av: Åsa

Åh vad skönt!!! Kan du inte hitta nån ledig plats på något zoo till elefanten?

2009-10-20 @ 07:30:36
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Birka

Men så skönt! Vad glad jag blir. Vi bävar just nu inför Nathaels skolstart ... och har bett om lite hjälp från BVC.

Jag har förresten PM:at dig om ds på AFF

2009-10-20 @ 09:16:23
Postat av: Svekhult-ia

Skööööönt!!!

2009-10-20 @ 11:25:54
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sabine

UNDERBART !

2009-10-20 @ 15:34:21
URL: http://sabineheiden.wordpress.com/
Postat av: Cilla

ÄNTLIGEN en lärare som fattar grejjen med barn.. Vad skönt för er att rätsidan har tagit över avigsidan - det är ni värda . stor KRAM

2009-10-20 @ 21:44:08
Postat av: Cilla

ÄNTLIGEN en lärare som fattar grejjen med barn.. Vad skönt för er att rätsidan har tagit över avigsidan - det är ni värda . stor KRAM

2009-10-20 @ 21:45:27
Postat av: loppran

Ååååh vad skönt. Hälsa läraren och specialpedagogen att de har gjort en kollega i en annan del av Sverige stolt å vårt yrkes vägnar.

Hjalmar är jag alltid stolt över. :) :)

2009-10-20 @ 23:19:23
URL: http://www.myrens.se/loppran
Postat av: Sanna

Ellinor: Oj då! Nej jag hade inte koll på allt det där. Buy och Bita har jag lite koll på, men allt det andra har totalt gått mej förbi. Vad skoj!

Himla häftigt när det fungerar på flera plan.



Kram!

2009-10-21 @ 10:02:54
Postat av: Sanna

2009-10-21 @ 10:03:07
Postat av: Sanna

Karin: Ja, något så oerhört skönt. Jag har sovit två dygn, nu när det gick.



Åsa: Man hade kanske till och med kunnat få pengar för den? Det hade jag behövt!



Birka: Ja, känslan är otrolig. Jag hoppas att det håller i sig! Om man bara får rätt lärare till Nathael, så kommer det gå jättebra! Har mailat dig!



Ia: Ja, nu håller jag tummarna för att det fortsätter. Han är ju ganska hårt styrd hemmifrån för att det skall fungera i skolan. Hade gärna släppt lite på det om några veckor.



Sabine: Ja, helt underbart!



Cilla: Ja, den läraren är guld värd. Så skönt!



Loppran: Ja, specialpedagogen har ju inte synts till ännu. Det finns ingen i vårt område. Men han är på väg, har jag hört. Men läraren är bra. Hon har ett otroligt tålamod och en stark vilja. Det är så bra. Nu när hon äntligen har fått se vad han kan så blir allt bättre.

Jag skall hälsa henne från dig.



Kram till allihopa!

Ni gör mej så glad!



Kram!

2009-10-21 @ 10:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0