Känner ni den här lille pojken?







Ser ni den stora grisen vid sidan av Cyril?
Den ville Hjalmar ha.
-Åh, tänk om pappa kunde vinna den grisen. Sa han drömmande.

Henrik vann den grisen. Hjalmar var lycklig!
Nu fick han inte grisen själv men han får ju se den här hemma i allfall.

Tyvärr får ni inte se ett enda kort där Bozz vallar. Det regnade för mycket.



Majja vallar.




Det här var ett svårt SM. Ett av dom svåraste jag sett. Vädret var som vädret brukar vara på SM. Blandat iskallt och regn.
Nattfrosten avbyttes mot lera och solen mot regn. Precis som det skall vara med andra ord ;)

Jag tyckte fåren var ok. Platsen var bra, men man hade kunnat låta bli att ha fråndrivningen över ett dike, ur både djur och hundsynpunkt.
Jag tycker också att man skulle ha haft några IK2 tävlingar på fåren innan SM.
Utställarna kämpade på och hade nog inget rolig jobb, med djur som drog och jag kan med en rysning tänka på hur det måste ha sett ut där nere med så många flockar i leran. Jag hoppas att någon hjälpte utställarna loss. Annars så sitter dom nog där än.

Det kommer att pratas mycket om det här SM:et. Det kommer att snackas både bra och dåligt om platsen, om fåren och om rankad startlista.

Men det struntar jag i.

Min Henrik och min Bozz vann. Det är huvudsaken!

Kommentarer
Postat av: Lottie

Hejhej!! Tjusig prispall!! Nu fick jag inspiration ;)

Mmmm, du har rätt tycker jag i mkt om SM. Det är lite ojust mot fåren, bra hundar kan hantera dem, men det hade inte skadat att fåren fått vara med om ngn tävling innan SM, erfarenheten de fått av det hade bara gjort dem gott. Men kallt var det, eller hur brrrrrrrrrrr! :)

ha en bra dag, å du räkna med ett varmare SM 2010, i syd :)

kraam

2009-10-05 @ 14:42:00
Postat av: Sanna

Absolut iskallt!



Brrrrr!

2009-10-06 @ 09:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0