Skolan igen ...

Man skall inte slappna av och tro att allt är bra så fort ...

Idag så ringde dom från skolan. Han var uppe i atomer. Jag åkte dit och försökte få ordning på honom.
Men när han inte ens var i närheten av att lugnas och det snarare blev värre, så tog jag mitt lilla odjur och åkte hem.

Väl hemma så landar han ju rätt snart och även jag ... För jag kan ju medge att det är väldigt lätt att dras med och få högt blodtryck när han agerar som han gör.

Jag har pratat med hans lärare och frågat om han gå ner i tid. Jag hoppas att jag kan ta bort en dag och korta ner någon av dom andra. Han går 5 timmar/dag, det är mer än vad han orkar. Det är ju mycket lektid inblandat för att tiderna skall passa skolbussen. Jag kan hjälpa honom hemma med det som han missar.

Så nu så tittar det lilla odjuret på tv och jag sitter framför datorn och andas och andas.

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Det är ett helsike när det inte funkar....man vill så gärna lösa det, men har ingen aning om hur - helt hjälplös. Man kan inte göra annat än att fortsätta försöka en dag i taget. Men utan att ha träffat honom så känner jag att Hjalmar har ett fantastiskt liv framför sig!! Kram!

2009-09-17 @ 20:54:00
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sanna

Tack Ia! Jag behövde höra att det kommer gå bra ändå. För gudars vad han har grejer för sig.



Kram!

2009-09-22 @ 16:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0