Svamppromenad

Sedan så glömde vi läxor och otrevligheter och gick på svampplockartur i skogen.



Fåren hade naturligtvis snott svampen i vår skog. Men som tur är så har grannarna inga får i sin skog. Så vi snodde deras.



-Hur gör man med den här?

Mamma, jag vet hur flugsvamp ser ut. Den är vit och har röda prickar.
-Neej ... Röd med vita prickar är den ju. Svarar jag.
-Nej! Den är mest vit också har den röda prickar. svarar sonen halvt förbannad.



-Titta här! säger jag och pekar på Flugsvampen.
-Ja! Ser du nu att jag hade rätt! Svarar sonen. Flugsvampar är röda med vita prickar!
-*Tar ett djupt andetag och släpper den diskussionen* . Jättebra!




Men vi hittade andra också. Inte bara små otrevligheter.

Vi fick en hel påse full med Kantareller, Taggsvampar och Karl-Johan.
Mums!

-Här finns skitmycket svamp. Visst kan man säga skitmycket svamp?
-Det är bättre med jättemycket. Det låter mycket trevligare. Svarar Henrik.
-Men det ÄR ju skitmycket. Då måste man ju kunna säga det!
Diskussionen fortsatte ...



Älgen har varit och hälsat på.



En solig trollskogsglänta.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nä, jag har Telenor. Super enkelt!! Men måste erkänna att periodvis så fungerar det inte...



Börja alltid medelandet (mms) med Blogg och sen mellanslag innan ditt inlägg börjar. Skicka sen till 71370

2009-09-11 @ 16:06:11
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sabine

Det där med svampen, känns igen. Hihi, ungar till att veta allt bäst, eller tror att de gör det.Härlig skog ni har!

2009-09-12 @ 08:38:37
URL: http://www.mitchenskennel.se
Postat av: Sanna

Åsa: Tja, Telenor kanske fungerar ibland. Men Tele2 fungerar i stort sett aldrig. Det är så tröttsamt. För det fungerar alltid när man kommer utomlands.



Sabine: Japp, ena riktiga besserwissrar är dom.

2009-09-14 @ 13:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0