Det var en gång ...

Det var en gång två 7-åringar som skulle tälta.

Den ena 7 -åringen tjatade nästan ihjäl sin väna moder om att tältet skulle upp, när det väl var bestämt. Den andra 7-åringen packade och satt färdigpackad i timmar innan avfärd till tältet.

Tältet sattes upp i trädgården här hemma.

Aldrig har detvarit så lätt att få två 7-åringar i säng.
Det pratades ute i trädgården hela kvällen. Det bubblades och pratades så att tältet borde ha smält.

Strax innan 1 i natt så kom båda 7-åringarna att det var alldeles för läskigt att sova därute i tältet. Så dom kom in. Som tur var så hade jag förutsett att det skulle hända och bäddat till dom båda modiga utesovarna på golvet inne i Hjalmars lekrum.

Vi två-tiden i natt så måste dom ha svimmat av allt prat eller också så somnade dom helt enkelt ...



Uppdatering: Jag frågade sonen om varför dom gick in. Han skruvade på sig lite och sa sedan:

-Jag bara sa att jag såg ett rymdmonster ... men, hon var rädd innan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0