En ny dag, ett liv ...

Nu närmar sig avresan till Frankrike med stormsteg. Närmar sig gör också dagen för skolans början.
Ni vet när man skall skicka en utvilad, kunskapstörstig, utvecklad, mogen unge till skolan i lagom stora, hela och rena kläder.

Han skall dit dagen efter vi kommit hem från Frankrike. En dag försent.

Rena, lagom stora kläder ... Utvilad ...

Tjena ...

Tror inte riktigt det.

Han kommer åka dit i förkorta byxor och i bästa fall, lindrigt ren.

På måndag är det stora hundtvätt och hundlämnardagen. Några tänker jag inte tvätta, men minst två kommer att åka rakt ner i tvättbaljan eftersom dom inte bara skiftar i, utan faktiskt ÄR gröna.

Jag skulle behöva någon som åker och kikar till fåren några gånger.

Någon som anmäler sig?


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag skulle kunna anmäla mig men jag vet inte vad jag skall göra med fåren

2010-08-11 @ 22:42:29
Postat av: Sanna

Nästan ingenting. Bara kika runt ibland dom så att alla ser ut att må bra. Vatten finns och bete finns.

2010-08-13 @ 22:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0