Söndag och hemma!

Det är inte klokt vad skönt det är att vara hemma så här på en helg. Massor av människor ute och rör på sig.

Tvättmaskinen går. Henrik håller på med pannrummet, eller det blivande pannrummet, mao gjutformen.
Sonen spelar ett pedagogiskt dataspel. Alltid lär han sig nåt.

Jag har fått röjt litegranna här hemma. Nej, inga storverk, men jag har hittat lite golv i några rum. Det känns skönt.

Nu är det läge för att ta tag i läsläxan och ta en vända till affären.
Sonen konstaterade upprört att: -Bara för att du var hemma så missade vi lördagen!!!
-Hur då? frågade jag.
-Jag har inte fått något lördagsgodis! Om du skall hålla på och slarva så, så är det bättre att du jobbar så du kommer i håg!
-Tack.

*Hrmpf*


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja, skall det slarvas så kan du ju lika gärna jobba! Han är för go den lille mannen! Den har du fått för dina synder! ;-) Skönt för dig att vara hemma på helgen som omväxling!

2010-08-29 @ 18:07:17
Postat av: Sabine

LER :

2010-08-29 @ 22:18:10
URL: http://sabineheiden.wordpress.com
Postat av: Svekhult-ia

Jodu, otacksamhet är mödrarnas lön - man borde sätta dem på bröd och vatten......

Fast det går ju inte när de är så där goa :-)

Underbara Hjalmar!

2010-09-01 @ 09:29:40
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Sanna

Sofie: Huvudet på spiken! För mina synder ... ;)

Sabine: Pust Ler

Ia: Nej, det kanske inte går ... Men man kanske skulle försöka? Skratt

2010-09-02 @ 09:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0