Alkoholist?

Nej, tror inte det ;)

Jag dricker alkohol flera gånger om året, säkert fem gånger. Ingen gång brukar jag bli direkt påverkad.

Hjalmar och jag brukar gå igenom kroppsdelarna på en liten docka som är isärtagningsbar. Vi kikar på tarmarna, njurarna, lungorna osv.

Det här är levern säger jag och pekar. Den tar hand om alla gifterna som vi får i oss.
-Vad då för gifter? säger grabben och kikar på mej.
-Alkohol och sånt som vuxna dricker ibland. säger jag.

Pojken tittar på mej med rådjursögon.
-Mamma, drick inte mer alkohol ... säger han med stora ögon.

Jag började nästan fnissa och lovade honom att jag skulle dra ner på alkoholen.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0