Snö igen

Ingen skolbuss i morse heller.

Man kan inte klaga på snötillgången. Gudars, vad snö det är.
Det är nog det mesta som vi har haft sedan vi flyttade upp.

Igår kom en dm.
Idag har det kommit två.

Vi har en fräck snöhög på gårdsplanen.



Gossen älskar den, och kanar, gräver och bergsbestiger.

Jag var på föräldraföreningsmöte igår. Rektorn är inget bra ... Han har lyckats att få Lilla Edets kommun att ligga sämst till på alla fronter. Jag menar då allra sämst. Av 297 kommuner så ligger vår sist på skalan om hur många vuxna det går på barnen i barnomsorgen. Jag misstänker att han fjäskar uppåt.
Han är dessutom en skitsnackare av klass.
Jag surnade till under kvällens gång och känner bara att jag har haft rätt om honom i alla år.


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Katti Simon

Tjoho!Kämpa på med skolan, det lönar sig.

Själva har nedräkningen börjat, 9:an är snart slut :-)

Ett tips: Sök på Youtube efter "The brains and the nothing box"!!

2010-02-04 @ 12:11:42
Postat av: Svekhult-ia

Ja, snöhögar är verkligen livet för ungar och hundar. Klättra i, hoppa från, gräva i, åka på, rulla från.....listan är oändlig. Bredvid står jag och önskar att jag också var tio år igen, för det ser rasande roligt ut!!!!



Kram!

2010-02-04 @ 15:58:47
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sanna

Katti: Ja, det kanske lönar sig. Just nu så känns det lååååååååååångt till 9:an. Jag skall ut på Youtube!



Ia: Ja, snöhögar verkar vara livet. Tänk vad man kan ha roligt i timmar i en snöhög. Det ser verkligen jätteroligt ut!

2010-02-07 @ 18:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0