2010-01-01

Första dagen på det nya året.

Nyår firades på hemmafronten sovande, försök till sovande och krypande.

Mao:
Sonen sov, till sin förtrytelse.
Jag ville sova men kunde inte pga av maken.
Maken, som hade tappat taget om det djupfrysta ensilaget med högaffeln och satt med full kraft högaffeln rakt ner i foten, sov naturligtvis inte stackaren. Han fick krypa till toaletten och hämta värktabletter ...

Nu är foten svullen och ond. Jag tror bannemig att något av dom där små benen som finns där uppe på foten har fått en spricka i sig. 



Det där hade inte kunnat hända mig. Jag är helt enkelt inte så stark.

Gissa hur nöjd jag var med maken klockan 05:35 i morse när jag var ute och rastade och matade hundarna innan jag åkte till jobbet ...


Kommentarer
Postat av: Sabine

AJAJ, stackars Henrik. Ha en rolig dag/natt på jobbet. Ska också jobba helgen men något bekvämare tider. Visst va det underbart mitt i natten med hundarna när alla slutat smälla.?

2010-01-01 @ 17:37:31
URL: http://wwwmitchenskennel.se
Postat av: Lisbeth

Usch då. det där lät inte alls så bra, med Henrik´s fot alltså. Det finns många faror för oss bönder.

Det lät inte allt för kul att behöva åka till jobbet strax efter 5 heller. Hoppas allt blir bra så småningom

Ha ett bra 2010

Lisbeth

2010-01-02 @ 15:14:23
URL: http://www.illers.se
Postat av: Sanna

Sabine: Jo, det var fint med all snö som glittrade! Hundarna som lyckliga rusade runt och lekte i snön.



Lisbeth: Ja, det är attans vad konstig höst vi har haft. Ryggskott och elände. Men det kommer att bli bra, det kommer det.



God fortsättning till båda!



Kram!

2010-01-03 @ 10:33:49
Postat av: Lottie

Hej du! Hur mkt jobbar du "normalt" är det varje helg? Fy attans vad du jobbat mkt under jul&nyår!!

kraaam å hälsningar till mannen med foten ;)

2010-01-04 @ 19:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0