En promenad i snön och solen.

Vilket vinterväder!



Så vi beslutade oss för att ta en promenad, jag och sonen. Hundarna var med så klart!



Pulkan är med naturligtvis. Fast vi har inga bra backar att åka i. Alla slutar i ån.
Hundarna stortrivs och beter sig som grävlingar. Allt som luktar finns ju under snön.



Men visst fick grabben åka lite pulka!



Här nedanför står Heron.



Bozz känner ni igen allihop.



En Justus har vi ju också.



... och en Majja.





... och en Meg.





Gossen åkte och hundarna sprang. Härliga tider.

Det var sedan som allt hände ...

Kan ni gissa ...

Hjalmar lyckades att åka med pulkan rätt ner i ån. Isen sprack och gossen åkte i vattnet.

i -10.

Igen ...

Ibland så känns det som att jag inte berättar om annat än gossens bad i åar, bäckar, vattenpölar och dylikt.

Här har jag fiskat upp ungen och vi är på väg hem. Overallen börjar frysa på utsidan och gossen är mest upprörd över att vi inte fick upp pulkan. Världens bästa pulka låg kvar under vattnet i ån.





Som tur var så gick pulkan att få upp efter att kläder bytts och mat ätits.

Lugnet lägrar sig åter i Vallby.


Ha det!




Kommentarer
Postat av: Sabine

Ser underbart härligt ut, ja, förrutom badet då. Pojken här är ute i snön och härjar men tjejen vill knappt gå ut. Jag förstår henne. Näsan fryser ju igen.

2010-01-08 @ 18:22:38
URL: http://[email protected]
Postat av: ingela

Hjalmar är underbar Vi skulle kunna ha en tävling om hur många gånger han hamnar i bäcken i år

Krama honom från faster

2010-01-08 @ 20:57:21
Postat av: Åsa

Vad månne bli av detta barn? Antingen får han jobb hos tomten eftersom han är "ren" eller också har vi en fantastisk elitsimmare i sikte!

2010-01-09 @ 20:05:25
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Sabine: Visst är det härligt med all snö! Men jag håller med om att det kan få bli varmare. Mycket varmare!



Ingela: Visst är han undebar! Jag håller med! (Liten aning jävig, kanske). Jag sätter ett bud på 5 gånger ofrivilligt och 8 gånger frivilligt.



Åsa: Ha-ha-ha! :D. Fast jag vet inte om han blir "ren" i det där vattnet. Eller också så är det just det han blir.



Kramar!

2010-01-10 @ 19:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0