Mullsjö

Igår var vi i Mullsjö och åkte skidor. Hjalmar har kommit en bra bit på väg till att kunna åka på riktigt. Han kan stann, svänga och vågar åka fort. Vad mer behöver man kunna?



Kanske skulle man låta bli att försöka åka inne bland träden.

Han hittade en slinga inne bland träden där barn innan hade åkt. Det gick bra ibland. Men nästan varje gång så trasslade han in sig där inne och rotade runt en bra stund innan han kom loss.

Full fart ner för backarna är det nu i allafall. Han tycker att jag är ruskigt långsam. Jag vågar ju varken ta i eller ramla. Trots att jag hade dubbla bälten på mig och tog det så lugnt så lugnt, så var natten ingen rolig upplevelse.

Men å andra sidan så har jag ont i musklerna i dag på ett friskt vis. Äkta träningsvärk.

Jag längtar redan tillbaka.
... och tillbaka lär vi få åka eftersom jag glömde sonens skidor där ...


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0