Pulkaåkning

Sonen går inte i skolan på fredagarna. Det hänger kvar från förra terminen då vi behövde fredagarna för att jobba ikapp. Nu behöver vi inte det, men vi har valt att ha kvar fredagarna hemma både som en påminnelse och som en lite lugnare mysdag. Sedan så är ju jag på jobbet hela helgerna och det är allt lite mysigt att få en hel dag med sonen. Vardagslyx.

Men den här fredagen så skulle dom ha pulkaåkning ...

Det går ju inte att neka. Ni kan ju se framför er om jag skulle ställa frågan om han inte hellre vill vara hemma med mamma och pappa istället för att åka pulka ...

Ja, tjena ...

Jag ringde till skolan i morse och kollade.
Jo, självklart så skulle Hjalmar få följa med. Trodde inget annat, dom är underbart flexibla på den skolan.

När jag väckte Hjalmar i morse med orden om att han skulle åka till skolan och åka pulka så studsade ha upp ur sängen, välte in i elementet och höll på att köra huvudet i handfatet. Jösses ...

Han var glad och lycklig, pladdrade på som en liten papegoja om pulkor och hjälmar osv.
Hittade sina älsklingsbyxor i garderoben en nyärvd tröja som var fin och allt var toppen.

Jag letade som en galning efter den nya saftflaskan som han fick i julklapp. Hittade den till slut - i frysen. Full med is. Tinade upp den, samtidigt som jag gjorde gröt. Letade efter hjälmen och kollade så att den satt som den skulle.

Satte gossen vid matbordet, fram med gröt, på med farmors äpplemos, ner i källaren för att hämta pulkan.

Hinner fyra steg ner i trappan när ett tjut kommer från köket.
Fråga mej inte hur ...
Men det mesta av gröten låg på stolen brevid honom, resten låg på tröjan och på byxorna.

Nu stod vi plötsligt på noll igen. *Suck*

Fram med andra kläder. Fixa mer gröt. Ner i källaren efter pulkan.
på med overall, vantar, mössa och ner med hjälmen i väskan, kom på att pulkan skulle vara märkt och märkte den.

Hmmm ... ?

Vad har jag glömt nu då ...

Saften!

In i köket, försöka få ut isen ut ur flaskan. Fick ut eländet och i saften. Ner i väskan. Kom på ledighetslappen till skiddagen i nästa vecka. Ner med lappen. Ut med gossen till bussen och ...

Pfuiiiiiii ....

Där gick luften ur mej.

Klockan är inte ens 8:30 och jag är redan helt slut.

Gudars ...

Kommentarer
Postat av: Mikkelmiriam

Enjoy your website very much. Good job!

2011-10-04 @ 12:00:52
URL: http://mikkelmiriam.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0