Hela dagen ... *Gnällinlägg*

Sisådär ja.

Jag har räknat ut att anmälningarna till Frankrike har tagit en hel dag att fylla i och få iväg. Nu är svenska landslaget anmält enligt alla krav förutom en hund som jag inte har fått alla papper jag behöver för ännu.
Förutom att det inte går att kontakta någon kontaktperson så fungerade inte deras emailadress. När adressen väl började att fungera så var jag tvungen att dela upp anmälningarna i 8 olika mail. Hip hurra ...

Sonen klättrar på väggarna. Han har såååååååå trååååååkigt. Ingen kompis är hemma just nu så han kan faktiskt inte gör något annat än att sitta och:

1: Gnälla
2: Titta på tv och gnälla
3: Sitta hos mej och gnälla
4: Reta oss så att vi börjar gnälla och sedan gnälla för att vi gnäller.

Tävlingen i onsdags blev i sedvanlig Vallbystil.
Några går det bra för, andra inte. Fåren är svåra och fältet stort.

Jag roade mej att ställa ut fåren på förmiddagen. Det kan vara så att fåren som vi hade tagit hem från skogsbetet veckan innan hade förvandlats till rådjur. Lätta att ställa var dom inte i allafall. Hur man än gör, hur man än försöker så är det någon grupp som går åt h-vete, helt enkelt.

Jag ringde till Henrik efter ett tag och tjöt fram att vi måste byta fårras. Det här gåååår inte. Jag kan tänka mej att ställa ut på alla andra ställen utom här hemma hos oss!

Han skrattade lite och satte upp mej som utställare nästa gång också.

Vad är väl en bal på slottet ...

Nu har vi slängt våra kroppar i sjön och det är dags att ta tag i kvällsskiftet. Valpar skall ha mat, hundar skall ha mat och alla skall rastas.

Valparna sover nu i varsin bur och sitter i hundgård på dagarna. Dom börjar bli hundar dom små krypen.


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Ajjajj, finullsrådjur. Kan ju fresta på de flestas tålamod. Vilken tur då att du har en så oerhört förstående make! :-)

Kram i värmen!

2010-07-10 @ 21:34:02
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Lottie

Ser fram emot nästa vecka!!! Vi ses!! (den 21e)

kraaam

2010-07-10 @ 22:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0