Undrar om jag är en vampyr eller helt enkelt exorcist?

Det har varit dåligt med lagad mat här hemma. Sonen som inte är så hungrig när det är varmt har nästan svultit ihjäl på kvällen enligt hans egen utsago.

Eftersom man inte vill förlora mammapoäng så försöker man se till så att gossen skall få sina två mål lagad mat/dag.

Därför serverar man blodpudding en dag. Precis innan han skall skjutsas iväg till en kompis.

Sonen rös från hårbotten och ner till fotabjället. Maken rös minst sagt likadant.

-Mamma! VAAAD är det där? *Pekar på blodpuddingen*
-Blodpudding.
-BLOOOOD!
-Ja, blodpudding. Gjort på grisblod.
-Ahmeh! *sonen tittar på mig med vitt uppspärrade ögon*

Vi åt vår blodpudding. Eller jag gjorde iallafall. Sonen och maken smakade i allafall.

In i bilen och iväg.

När vi kom fram till kompisen så berättar sonen upprört:

-Det var tur att jag fick komma hit!
Mamma, försökte tvinga mej att äta BLOD!


*Suck*

Snacka om att förlora mammapoäng ...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Lika synd om honom som om dagbarnen som fick äta gräs till middag (spenat). Det är bättre med krabba

Kram Ingela

2010-07-15 @ 18:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0