Bananskalshalkning

Gamla, snart fyrtioåriga tanter skall inte ramla ...
Dom skall absolut inte ramla på is.
Det sista dom skall göra är att göra en rejäl bananskalshalkning, där båda fötterna åker upp i luften och sedan falla handlöst ner på svanskotan och det stackars bäckenet.
Jag tänker inte tala om vad jag väger, men jag är 180 cm lång ... Sedan så har jag en jädrigt "stor, tung benstome". Det blev mao förmodligen en rejält ryck på Richterskalan.
Isen höll i allafall ...

Jag tror att jag låg på isen i flera minuter med sex lyckliga hundar krälande över, under och på mig, innan jag lyckades få upp telefonen. Jag ringde till Henrik. Han skulle komma ut direkt och hämta hundarna och eventuellt mej också, med traktorn. Naturligtvis så var jag så långt bort jag kunde komma.

Nu är ju våran traktor kinkig. Den tänkte naturligtvis INTE starta. Henrik lyckades bränna en säkring på den, men starta skulle den inte.

Nu så kom han ut och hjälpte mej ändå såklart. Det där med lyckliga hundar och rejäl värk, går inte bra ihop.

Hela dagen igår tillbringade jag i tv-fåtöljen, i datastolen eller i sängen.

Idag så går jag i allafall.

Ett steg i taget ...



Jag känner mej ungefär som en hyfsat frisk nittiotre-åring.


Ha det! 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Jag kan se dig med hundarna över dig. Skönt att höra du är uppe igen. Du får vara lite lugnare när du är ute och springer med hundarna....

2010-03-07 @ 08:39:59
URL: http://sabineheide.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Jag ser hur hundarna hoppar och tror att du leker med dom... Hihi. Men det är inte konstigt att du slog en "rova på backen"... Det har ju varit fruktansvärt halt ute och enligt vad man hört så har ju ortopedens väntrum varit smockfullt i detta istäckta land... Ha en underbar dag och gör inte mer än du behöver... Kram

2010-03-07 @ 09:26:05
URL: http://ansoni.blogg.se/
Postat av: Lottie

Hej Sanna,



krya på dig!! Å du, kan du inte få tid hos en naprapat eller nåt, så du får kollat ryggen, kanske ngt hamnat snett?? kraaam o tröst :)

2010-03-07 @ 09:26:26
Postat av: Svekhult-ia

Åh, stackars tant!!! Tant får se till att ha rullator och broddar fortsättningsvis, nu när tant börjar bli sådär ruskigt gammal... :-)

Skönt att du har din ädle riddare som kommer och räddar dig iaf. Krya på dig nu, och ta hand om dig!! Kram!

2010-03-07 @ 09:31:55
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Maja

Haha kan se den där vurpan framför mig

2010-03-07 @ 09:46:30
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det är alltid bra att kolla hur det står till med benskörheten. Godkänd!

2010-03-07 @ 17:39:10
Postat av: Sanna

Sabine: Ja, lyckliga hundar som äntligen får ner en i sin nivå. Det är lycka det. Det betyder även flygande glasögon och hundhår i munnen ...

Ann-Sofie: Ja, det är verkligen snorhalt. Jag borde ju ha lärt mej tycker jag ...

Ia:Ja, gammal som gatan ... Det är vad man börjar att bli. Broddar ja ... Det tycker Henrik också att jag skall skaffa. Så förutom overall så skall jag ha broddar också. Vilken sexbomb jag kommer att bli. ;)

Lottie: jag tror inte att något ligger fel. Bäckenet skall bara sätta ihop sig litegranna igen.

Maja: Jo, den var nog vacker ... Ler

Yvonne:Med tanke på min "tjocka benstome" så kan jag nog inte bli benskör ;)



Kram till er!!!

2010-03-09 @ 02:15:23
Postat av: Hugoenya

Excellent site.

2012-01-18 @ 13:10:58
URL: http://hugoenya.blogminds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0