Gudars ...

I går kväll så grät jag nästan.

Jag såg grusplanen komma fram. Isen och snön smälte i en rasande takt. Plötsligt så tittade gruset fram i gårdsplanen och jag blev så tacksam och rörd att nästan en tår trillade fram.

I morse så var allt som vanligt igen. Snöstorm, minusgrader, lamm i köket och skottning.

Men några timmar i går var jag lycklig och trodde på fullt allvar att det kanske skulle bli vår i år med.

Sonen är hemma från skolan. Stackaren har öroninflammation. Vi var på vårdcentralen i morse och fick penicillin. Vis av tidigare fighter så tog jag tabletter den här gången. Tabletterna åker ner i en rasande fart och jag gissar på att han är tillbaka i skolan i slutet av veckan. För att han inte skall glömma allt han lärt sig så åkte jag till skolan och hämtade ett gäng med böcker och uppgifter. Skolarbete utan kompisar att leka med ... Han kommer att önska sig tillbaka till skolan och bli frisk i raketfart.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0