Promenad

Vi var ute i det härliga vädret jag, sonen och hundarna. Gossen är ännu inte helt bra från öroninflammationen och får nog vara hemma från skolan en dag till. Skidorna åkte på och ut gick vi.



Vi har mycket snö än, men den har ju packats hårt av dom senaste tödagarna.



Plötsligt så bestämmer sig hundarna för att samla ihop sig. och se vad vi gör. Dom tycker att vi uppför oss underligt ...



Vad vi gör?

Jo, sonen råkade ramla och nu försöker jag få till ett kort på hans glugg fram i munnen.



Fast kortet blev bättre när han stod upp. Solen lyser honom rätt in i ögonen så dom tänker han inte öppna mer.



En äkta 7-åringsglugg är det i allafall!

Skidorna gick fint i den nyfallna snön och solen strålade från en klarblå himmel. Jättefint!



Vi såg några spår i snön som vi tog kort på.



Förvirrad pippi. Åt vilket håll skall den egentligen?



Som dom naturmuppar vi alla är så vet vi ju att haren är på väg åt - vänster.



Vi får väl anta att räven är på väg efter haren. Men vi hittade inga harrester i allafall.

Sonen testade att åka på skaren. Det gick fint rapporterar han.



Hundarna trivdes och betedde sig på vanligt stört Border Collie sätt. Hälften ligger på magen och kollar på varandra så fort jag stannar och kikar på något.



Vad jag gjorde? Tja, jag testade att ta ett kort på en snökulle ...



Kortet blev inte som jag hade tänkt mej och jag vet inte ens riktigt vad jag var ute efter. Men det var skoj i allafall!

Ett sista kort.



Ni som har varit här och tävlat känner väl igen er nu ;)
Jag står på bron nere vid ån och tar kortet bortåt ån.

Ha det!



Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Vilka härliga foton, och vilken härlig glugg! Men det sista fotot förstår jag inte, det ser ut som om Hjalmar sitter BREDVID vattnet?!

2010-03-02 @ 18:24:08
URL: http://www.svekhultia.bloggworld.se
Postat av: Sanna

Ia: Jag sa ju att han var sjuk! Ler

2010-03-03 @ 16:16:47
Postat av: Sabine

När man ser dina kort så får man ändå tycka att det varit en underbar vinter (eller är). De små lammen fick flytta ner i fårhuset idag. Åh, jäklar vad de hoppade och sprang, de slutade aldrig och var helt andfådda när jag gick därifrån. Våren är på väg!!!

Söt glugg!

2010-03-03 @ 16:53:45
URL: http://sabineheide.wordpress.com
Postat av: Åsa

Underbar glugg! Smilla tappade i torsdags sin tredje tand i överkäken och nu kan man verkligen snacka glugg!! 3 framtänder borta.... inte lätt att snaska i sig äpple iallafall!

2010-03-03 @ 19:54:21
URL: http://www.brakstakarna.se
Postat av: Sanna

Sabine: Ja, visst har den varit härlig på sitt vis. Det var skönt att barnen fick sin riktiga vinter med mycket snö. Nu vill jag ha en fin sommar med lagom regn!



Åsa: Ja, då blir det inte lättätet ...

Dom andra tänderna som kommer är STORA, kan jag lova.

2010-03-04 @ 10:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0