Vad härligt det är när det töar!

Det ligger vatten på hela gärderna. Vi pratar isvatten. Vi pratar c:a 1 dm vatten.
Sonen tar fart, springer genom vattnet, med ett lyckligt tjut så slänger han knäna ner i sörjan och kanar framåt med isvatten sprutande runt sig.

Han har saknat regnet, leran och vätan.

Det har inte jag ...


Men just nu när det töar för fullt så ser jag fördelarna med vattnet. Jag ser hur den riktiga världen, som inte är vit, börjar att kika fram. Jag får vårkänslor och vill med en gång se blommor, fjärilar och grönt nytt gräs. Jag vill släppa ut fåren på bete och se när lammen studsar genom hagarna. Jag vill höra fågelsången på kvällarna och känna ljumma vindar mot ansiktet.

Men va´katten ... det smälter ju iallafall!

Jag stannar upp på promenaden och vänder ansiktet mot solen. Känner värmen och inser att det blir vår i år också.


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0