23-åringen i Skåne

23-åringen i Skåne
Han som nockade en 78 kvinna så att hon stöp i backen och dog.

Jag tycker att Leif Silbersky gör en sådan underlig bedömning av fallet att han inte bör vara advokat längre.

Silbersky menar att hans klient bör frikännas på båda åtalspunkterna: misshandel och grovt vållande till annans död.

Jag hoppas innerligt att Aftonbladet INTE har citerat honom rätt i nedan uttalande:

"– I min värld ska han frikännas. Inte för att han är oskyldig, utan för att han kan vara det,"


I min värld så har killen slagit en gammal tant så hårt att hon blir medvetslös innan hon träffar backen. Tantens man gjorde så mycket dumt att han nästan skulle vara medskyldig. Men han har inte dödat någon, det har 23-åringen.

Våld ...

Det finns inget mer onödigt än våld ...

Det finns inget starkare tecken på att människan är ett djur.

Kommentarer
Postat av: Lottie

Hej,

jag håller med dej. Undrar Om Silbersky pga åldern blivit soft eller om han gör allt för att få dem mål med stor medial bevakning, och sen uttrycker han åsikter han vet folk kommer att bli upprörda över, och så får han ännu mer uppmärksamhet?? Vem vet? Tydligen helt okej att slå ihjäl en 78 ÅR gammal tant. Fy fan.

Livstid låter rimligare i mina öron. 23 åringen har visat osedvanlig grymhet, saknar empati och skyller på att det är tantens eget fel. Dessutom har han manipulerat en yngre släkting. Fy fan. Inte konstigt det kokar i Landskrona, eller?

2010-05-21 @ 20:17:07
Postat av: Svekhult-ia

Ja, herregud. Och det är denna världsuppfattning våra barn skall växa upp med och den typen av rättsbegrepp de ska lära sig av offentliga personer.



Människan är ett djur och våld kommer alltid att finnas. Men att göra det till rätt med ordklyverier är farligt och helt åt h-e!

2010-05-22 @ 15:50:46
URL: http://www.svekhultia.bloggworld.se
Postat av: Sanna

Lottie: Ja, Silbersky gör det omöjliga möjligt ...



Ia: Ur led är tiden ... Jag hoppas att våra söner inte råkar ut för något eländigt!

2010-05-26 @ 13:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0