En vänlig fråga.

Det var vägomläggning hemma i byn. Det var asfaltomläggning precis överallt samtidigt, kändes det som. Dock inte hemma hos oss, så all trafik leddes in på vår väg.
Vår väg är en liten grusväg med mötesplatser. Det går med andra ord inte att mötas överallt.

Nu kommer det plötsligt inkörande människor som inte brukar köra på vägen och som har blivit stoppade och omroutade i flera steg. De är med andra ord tokstressade.

Så plötsligt så står vi där på vägen. Nos mot nos med en annan bil. Den andra bilen har precis passerat en mötesplats och vi har en mötesplats c:a 100 meter bakom bilen. Gubben i mötesbilen tänker minsann INTE backa.
Det tänker han VERKLIGEN inte. Sin son har han brevid sig som dessutom roar sig med att filma oss med sin mobil.

Henrik som kör, suckar lite och bereder sig på att vänta.

Jag går ut ur bilen.
Väntar tills han öppnar rutan.
Ställer en vänlig fråga:

-Vill du ha hjälp att backa bilen? Jag är rätt bra på det.

G U D A R S vad arg han blir.

Han slänger in backen och backar 20 meter in på en sidoväg.
Idiotdjävlar! Är det sista vi hör ifrån honom.

Jag däremot fnissar nöjt för mig själv och antecknar i minnet:
Sanna - Gubbdjävlar som vägrar backa. 4 - 0

Muahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Sanna min vän, du är verkligen roligast i världen!!!

2010-05-30 @ 22:43:15
URL: http://www.bc-tina.se
Postat av: Svekhult-ia

Asgarv! Ja det är du nog faktiskt! Roligast i världen alltså!

2010-05-31 @ 08:13:26
URL: http://www.svekhultia.bloggworld.se
Postat av: Ingela

Vi som bara vill vara snälla och hjälpa dessa karlar som inte klarar av att backa. Vi blir bara avsnästa. Kan inte förstå det. Det verkar gälla karlar både i Hovås och Vallby. Kram från Ingela

2010-05-31 @ 09:08:36
Postat av: Sofie

Helt oslagbart! Grymt bra fråga tycker jag!!! Att du hoppade på hans manlighet på ett så "snyggt" sätt... helt underbart!!! Det är nog bara du som kan göra det så sofistikerat! =) Tack återigen för ett gott skratt!

2010-06-01 @ 22:50:58
Postat av: Sanna

:o)

2010-06-03 @ 09:09:16
Postat av: loppran

Underbart! Tack för dagens största leende. :D

2010-06-10 @ 13:14:44
URL: http://www.myrens.se/loppran
Postat av: Christina

Ett helt suveränt bemötande till en inkompetent förare. Tänk att få en så bra hjälp och bli sårad? Det kan inte jag förstå.

2010-06-10 @ 17:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0