Skolresa

Sonen kommer hem och pladdrar glatt om skolresan som skall bli av i juni. Astrid Lindgrens Värld.

-Heeeela skolan skall åka! berättar han glatt.
-Japp, svarar jag, alla 43 barnen.
-Ja, och Pippi kommer att vara där och Karlsson på taket! Vet du han tar godis från barn!
-Nähä!
-Jooooo! Men min kompis sa att då skulle han jaga honom så att han lämnar tillbaka det!
-Du får väl ta med dig pappa. Då är det ingen som kan ta godis från dig!
-Fast jag är stark! ...  

Här hejdar sig den lille bubbelgubben något och muttrar för sig själv:

-Vet du att vi skall till Lilleland?

Tankarna kryssar runt i huvudet på mig innan poletten ramlar ner.

-Inte Lilleland, gubben. Småland!



Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0